×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
-3

Såg BB King på Kungsgatan.

Postat av LSD den 12 Augusti 2016, 14:21
6 kommentarer · 881 träffar
Vaknade upp i skaplig tid och såg att en vacker dag nalkades. Av den anledningen packar jag min lilla Salomon ryggsäck med en filt och några bullar för att sedermera bege mig ut. När jag knatar längs med Kungsgatan för att ta mig till Norra Bantorget så ser jag en äldre och mörkhyad man som sitter på en filt lik den jag har i min ryggsäck, på denna filt sitter han och spelar gitarr. När jag närmar mig för att slänga en slant i vederbörandes keps som låg upp och nedvänd avsett för syftet, så får jag en känsla av att jag sett denne man tidigare.

Vid det här laget gör jag slutsatsen att han tidigare suttit på gatan och spelat. När jag sedan reflekterar över låten han spelar (som var Lucille) noterar jag att han faktiskt påminner om BB-King som skrivit denna låt
(tack vare att jag hört låten förut kunde jag notera detta). När jag skriver BB-King i sökfältet på google (detta sker givetvis i min mobil) så ser jag ju på bilden att dessa två män är identiska.

Jag hade kommit en bit bort från mannen på filten och gick således tillbaka några steg för att observera mannen och möjligen fråga om det var BB King han själv.

När jag - åter - närmar mig mannen och frågar om det råkar vara BB King själv, som besöker Sveriges gator; så slår det mig att BB King är död.

Men det var försent. Jag hade redan ställt min fråga. Men till min förvåning höjde han inte ens blicken. När jag såg mig omkring var det ingen annan än undertecknad som kollade på gatumusikern.

Då gatumusik är ett vanligt fenomen så reflekterade jag inte så mycket över detta men bestämde mig för att fråga en äldre dam om även hon tyckte mannen påminde om BB King.

När min fråga ställts fick jag "Vilken man" som svar.

När jag sedan vände mig om för att peka på vederbörande, så var han inte där. Som om det varit tomt hela tiden. Jag tittar åt båda gatans håll men ser honom inte.

Var det ett övernaturligt fenomen? Var det BB Kings ande jag såg? Vederbörandes ande som rest vidare när hans kropp begravts.

Tror ni på övernaturliga fenomen?

6 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 6 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..