Hur världen ser ut om 50 år
Har en uppgift där man ska välja ett område och jämföra det med idag och beskriva hur det kommer se ut om 50 år. Det är helt fritt vilket område man vill välja men kan ändå inte bestämma mig? Vad skulle ni valt? Jag funderade på datorer men vad skulle se annorlunda ut om 50 år? Hur tror ni datorerna skulle se ut?
Allt kommer vara mer tillgängligt och synkat.
Datorer/robotar kommer ta över jobb i många områden.
Är ju ganska simpelt att gå ut på Youtube eller googla på det.
(Kommer väll bli ännu mer simpelt ju mer idioter som föds)
DrömjävelN^
vad händer?: valve fixat lagget ;p
Nåt sånt skulle jag kunna tänka mig. Gäller ju endast för FPS-spel och liknande dock.
kanske skriva om arbetsplatsen
vi blir mer ståendes, arbetar mest hemifrån / grymma it-lösningar,
virtuellt besöka varandra/handla i affären som skickar ut/jobba ihop på "jobbet" live tillsammans, etc, inga stora fysiska kontor... mer fokus på vår boendemiljö/livsmiljö/livsstil... kan lika gärna bo på landet/ din dröm varhelst i hela världen (förutsatt fiber)...samt ersätta en del resande etc.
intresant är hur "datatiden" ändrar vår livsstil och behov, blir ju helt annorlunda, hologram/VR-renderat som avatarer, som ett sims-spel irl, kopplat med färre arbetstimmar och mer lek/pleasure/familj/vad du vill..
Samt den möjliggör direktare demokrati på både lokal och global nivå.
eller hitta en vinkel på dator iaf. glhf.
Eftersom att det är vad du TROR så är det nog en ganska simpel uppgift, mer elektroniskt? Bara ljudvågor i olika frekvenser som stimulerar hjärnan? Tänk till lite och gör något som rockar din lärares värld, kompis.
OT: Tror att allt kommer att hamna om att göra extremt små datorer (m. skärm, tangentbord, mus osv) som är portabla som få, efter att utvecklingen inom hårdvara inte har lika stor betydelse något mer, eftersom att ingen gör mer extreme360graphics-spel.
Mvh Challe
Bilar är ju helt klart något som kommer revolutioneras inom 50 år, inte en endaste mänsklig förare bakom ratten?
Finns så sjukt många branscher som har potential att ersättas helt med robotar, bara att vraka och välja
Tror ni vi kommer uppleva samma sak eller kommer det gå långsammare framåt än på 19xx talet?
nej
kanske
vene
Jag håller på att skriva en bok om dogma.