SMS för att hämta ut brev?
På fraktjakt.se står det ""Försändelsen finns att hämta på: AFFÄR""
Men har inte fått något SMS om att hämta ut det än, måste man få meddelandet för att kunna hämta ut paketet?
EDIT: Står att den kom till affären vid 9 i morse
Varje gång du tänker så, så bygger du på din "inte bli arg" väg/koppling i hjärnan, ju mer du gör det, desto större kommer vägen bli, och "bli arg" vägen/kopplingen kommer bli mindre. Ju mer detta byggs desto större chans är det att hjärnan tar "inte bli arg" vägen än att den tar den negativa riktningen
Det tar tid att ändra betéenden som är djupt satta. Du är på rätt väg. Fortsätt så!
Detta gäller allt man vill förändra, Du är inte din hjärna. Men du kan ta kontroll över hjärnan.
Kolla på dokumentärer om hur hjärnan funkar kan hjälpa :D
Testa, det är ju värt om det funkar för dig också :D
Det är lättare sagt än gjort att "det är bara ett spel" Är väldigt tävlingsinriktad och troligtvis där det grundar sig. Men klart jag försöker tänka att det bara är ett spel!
Jag ser inte cs som bara ett spel, Det är/känns precis likadant som när jag spelade fotboll. Och jag har märkt att dom attributer som gjorde mig jävligt bra i fotboll(om jag får skryta) har gjort mig bra i cs också.
Det är helt enkelt en sport för mig, och har alltid varit.
Men ska försöka växa upp! :)
Tänker att det är bättre att börja göra något åt det, är inte så att jag är 16 år och kan använda det som 'ursäkt'.
Om du spelar för att det är ditt liv = fel.
Om du spelar för tillfällig underhållning när du har tid över = rätt.
Det där har jag märkt rätt väl, de games vi fånar runt och mest har roligt vinner vi oftast, gentemot de games vi 'tryhardar' och tar allt superseriöst förlorar vi för att motivationen dras ner.
Källa: Skitsäker källa on the line
Det som gör dig arg är ju i grunden ett starkt engemang och det du måste göra är att lära dig kanalisera det.
Jag har varit arg en hel del i de flesta sporter jag hållit på med och så även E-sport.
Jag har all förståelse för dig och CS inte "bara är ett spel". För det är det inte. Det är en tävling.
Det här med att det växer bort tror jag inte särskilt mycket på. Jag spelar med gamla CS-polare och även några kollegor och en och annan kund. Ingen är under 30 bast och det dyker upp en hel del grova svordomar och aggressivitet bland dessa.
Kommer dock aldrig sluta att ragea, hatar när de går dåligt
https://www.youtube.com/watch?v=HbL5fzkM14w
2. Identifiera tankarna kring vad du tycker att den andra ”borde” göra annorlunda.
3. Försök att identifiera vilka av dina behov som finns bakom detta ”borde”.
4. När öppnar munnen, kommunicera vad du behöver i stället för att påtala vad du tycker att andra gör för fel.
Om inte så får du väl helt enkelt bli bra på cs o inte dö så mycket
Att bli arg när det går dåligt är bara tecken på att du faktiskt är tävlingsinriktad. Efter jag började med sport på lite högre nivå så har jag lärt mig att hantera att släppa in mål lite bättre och har därmed slutat bli "tokförbannad" när det går dåligt, oavsett vad.
Det jag brukar göra är helt enkelt att först kontrollera vad som hänt/varför det gick dåligt. Acceptera det som hänt. Analysera vad jag kunde gjort bättre och därefter agera utifrån det. Går du igenom detta lugnt och sansat efter varje nederlag så kommer du sluta bli förbannad och istället utveckla dig till något bättre.
Ibland håller det dock bara att skylla på en polare ;)
Nu när jag gjort det i 2 år är det naturligt och jag är nästan aldrig arg inom spel längre.
Jävligt bra tips!
Gör något liknande nu faktiskt!
Liten update:
Kört en 5 games CS idag, och märkt hur man håller på att bli arg när det går dåligt men lagt fokus på att inte bli det och fungerar bra. Har fortfarande 'arga' känslor i mig, men yttrar mig inte om det. Utan försöker slänga iväg positiva vibbar som om jag blir juan deag'd eller awpat slänga iväg ett "NS!" eller dylikt. FÖrsöker i övrigt bara vara allmänt taggad med.
Games har i överlag gått bättre idag med, iofs har jag bytt mus så kan ju säkert vara det med! Men känner redan att det är 'lite' lättare att ta hand om det när jag tänker till lite istället för att börja gapa. :) Tror polarna uppskattar det med.
En sån onetap gör alla någon gång, jag gissar att när du får sitta på sånt här sätt, så skriker du, hårt.
Tipset är, varje gång någon bullshitkillar dig, tänk på hur glad du själv är när du gör något sånt och hur du kommer göra samma sak emot ryssjävlarna/12åringarna nästa runda! Förlorar du gamet skyller du på dåligt team. OBS, du får endast skylla på att dom andra är kassa om du ligger sist på statsen. :)
Edit: Eller andra kattvideos :)))
Edit2: https://youtu.be/OAX7af8CZwQ?t=40s Den lär funka galant!
Dock så blir jag inte lika lack längre, när jag var mindre så börja jag slita mig i håret av ilska men nu blir det mer ""MEN DIN JÄVLA HORA, SÅN JÄVLA TUUR!!!"
Dina nya spelregler är följande:
- Allting är alltid ditt fel.
- När du dör, blir blockad, lottad w/e, tänk direkt "mitt fel"
- Om du/ni förlorar. Var inställd på att det är DITT FEL!
Nej men srsly duderino. Att lägga ner så mycket energi på att bli arg på andra är bara onödigt så försök att se bort från det eller relatera till dig själv.
Du sa att du var tävlingsinriktad. Då vill du utvecklas > bli bättre. Att kritisera sig själv är en bra lösning.
Kritik:
Inse att det är onödigt att bli arg på andra då du tappar fokus och fokus min vän är det sista du vill tappa.
Att bli arg på sig själv > me like.
Gillar inte mitt mindset? Gör ett eget som fungerar för dig?!
Gör någon gör något fel, säg bara att du är extremt besviken med en len röst, works everytime.
CS parenting 101
Något jag misstänker är en stor hjälp är förmågan att acceptera motgångar och ta det som en utmaning. Påminn dig själv ständigt om målet (att vinna) och anpassa dig efter situationen. Om det går dåligt så försök tänka på att du då hamnat i en situation då det är extra viktigt att inte tappa koncentrationen. Du har INTE RÅD att lacka ur, skjut det åtminstone på framtiden om du inte kan släppa det helt.
Om du istället upplever att någon annan i ditt lag har begått ett misstag, se det då som en utmaning att visa vad du går för. Du vill ju bli bättre? Det här är din chans. Tänk hur det skulle se ut om en av världens bästa spelare var med i det här gamet... laget skulle förmodligen vinna hur dåligt det än gick för resten av laget bara för att den spelaren är så sjukt grym. Träna för att bli som den personen. Du siktar på att bli bättre... bevisa det då!
Samma sak efter matchen, något som nämnts innan i den här tråden; se det alltid som ditt eget fel. Skyll inte på otur eller dåliga team mates. Hade du varit lika bra som de absolut bästa spelarna så hade du med all sannolikt kunna vända matchen ändå! Skyller du på andra eller på dina omständigheter så tar du inte ansvar för din vilja att bli bättre på spelet.
Men jag vet inte... människor funkar ju olika såklart. Det har alltid funkat för mig dock!