Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

nekad offentlig försvarare, hjälp uppskattas

Postat av olov palme den 2 Februari 2016, 13:21
36 kommentarer · 2 820 träffar
Kan inte speciellt mycket om detta, hjälp skulle uppskattas.

Fick hem papper häromdagen där jag kallas till rättegång för något som hände för ca 8 månader sen, står att jag har begärt en offentlig försvare men att jag fått nerslag, vill jag så kan jag överklaga men kommer då få betala en själv utifrån min egen ekonomiska situation.

Men, om jag endast har studiebidrag vad händer isåfall då. Vad hamnar denna summa på? Någon kunnig som har minsta aning? Egna erfarenheter?

Känns ju helt klart bättre att ha en försvarare närvarande även om jag skulle kunna klara av det här själv, säg att något har gjorts i fel ordning eller polisen/domstolen säger något som är helt off men jag inte reagerar på så kommer ju försvararen reagera på detta direkt.

Värt att notera är även att det står att anledningen till att jag inte får någon försvarare är att man endast får det om jag kan dömas till något annat än villkorlig dom/böter eller att utkomsten är osäker. Men det som står på spel är mitt körkort, då borde jag väl isåfall tekniskt sett ha rätt till en försvarare?
Uppdatering skriven 7 Juni 2016, 16:56
trafikverket hörde av sig nu, kortet rök i 30 dagar pga omständigheterna. (dock prövotid så får ta ett nytt om 30 dagar). Blev fälld för vårdslöshet i februari. Händelsen var över ett år sedan i maj. Ganska otroligt vilken tid det tar.

Men jaja, läxa lärd, gör inte om det igen iallafall. (kappa)

36 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar