Fråga till alla vänster/godhets människor på Fragbite!
Öppen fråga till alla ni som kallar er antirasister, feminister, kommunister, socialdemokrater och medmänniskor.
Hur reagerar/känner ni när ni läser om problemen som uppdagas nu lite mer i mainstream media? Våldtäkter/övergrepp i badhus som "flyktingar" begår. Bråk/mord på flyktingförläggningar, samt att största delen av dom som kommer hit är medelålders män. Vill gärna förstår hur ni tänker. Vad tycker ni om männen som kommer ifrån Mellanösterns kvinnosyn? Förstår verkligen inte eran retorik, är det värt att offra allt Sverige var? Säkert land med ett enat folk till ett splittrat land som toppar våldtäktsstatistik, där antisemitism är vanligt (Malmö) och där många Svenskar inte längre ser en hållbar framtid i Sverige. Nu pratar jag för mig själv men jag har inga planer på att skaffa familj i Sverige som det ser ut idag.
Få mig att förstå hur ni tänker, vill veta!
:-)
Kvinnosynen är inte så fräsch bland väldigt många svenskfödda heller. Finns massvis med kvinnliga vittnen som kan bekräfta detta. Vi kan alla bli bättre.
Vi offrar inte "allt sverige var", sluta tro att allt var bättre förr. Överlag var det inte det. Samma sak med världen i stort, den blir ständigt lite bättre hela tiden överlag, även om vissa platser är helveten.
Sverige var inte säkrare förr. Du kan inte jämföra våldtäktsstatistik internationellt, här får du en video från BRÅ som förklarar varför: https://www.youtube.com/watch?list=PLa0EfsMehbki9_Zd6ebxuywtC8yjqYUoi&v=-DSGjLqHQLU
Röstar hellre på rödgrönt med sina problem, än rasister med en fråga och en "lösning". Hur tror ni SD skulle styra Sverige egentligen? Slopar all invandring. Sen då? SD skulle stjälpa mer än hjälpa.
Den är inte heller ny, vi svenskar är likadana. BS, Sveriges kvinnosyn är modernast och mest jämställd i hela världen. Muslimer, not so much.
Sverige var inte bättre förr på många plan men fatta vad fantastiskt Sverige hade varit utan meningslös invandring från Mellanöstern och man tog in arbetskraftsinvandring från länder med samma värderingar som oss Svenskar!
Sverige har sjukt stora problem med våldtäkt, någon som ni vänster muppar konstant förnekar. Förstår du inte att du pissar kvinnor i ansiktet med det du säger?
Ser du inget mönster i att våldtäkter har ökat skyhögt iom invandringen rent procentuellt är det riktigt illa.
Men ändå tar vi in tusentals afghaner (som är de största homofoberna i världen) varje vecka! :D
"Kvinnosynen är inte så fräsch bland väldigt många svenskfödda heller. Finns massvis med kvinnliga vittnen som kan bekräfta detta. Vi kan alla bli bättre."
Du kan helt enkelt inte jämföra kvinnosynen i Sverige jämfört med den vi importerar just nu. Det är intellektuellt oärligt och för att vara helt ärlig jävligt äckligt. Snacka om att försköna problemen Sverige nu upplever samt kommer stå för i framtiden. Tjejer blir sexuellt trakasserade och tafsade på hela jävla tiden efter att den här kvinnosynen fått fäste. Fan det enda jag läser om just nu. "10-åringar sexuellt ofredade i badhus" och liknande kommer upp minst en gång om dagen. Är det ett slumpmässigt sammanträffande tror du? Helvete vad du blundar för riktiga problem som det här ställer till med i vilket fall. Som sagt - äckligt!
Sverige har definitivt blivit osäkrare sedan den här vansinniga flyktingströmmen på senare tid. Säger du på riktigt emot det? Polisen mörkar brott eftersom de är så jävla många och styrningen där "inte vill bidra till främlingsfientliga krafter".
Jo, vi offrar en hel del som Sverige var. Sverige var ett samhälle byggt till stor del på tillit. Det pissar den här flyktingströmmen totalt på. 20+are som påstår sig vara under 15 är en regel snarare än ett undantag.
Vart mer exakt sker dessa våldtäkter under resan?
Förstår inte vad folk som du ser för bra i att importera muslimer.
#12 Varför skulle inte människor på flykt kunna ha pengar? Förstår jag dig rätt om du bygger hela din världsbild utifrån vad media skriver? Du är medveten om att de vill ha klick va? Du kan inte uttala dig om huruvida någon sorts brott ökat/minskat med antal rubriker i media som statistik. Tips om du är nyfiken: Kika på BRÅ, kolla efter offerundersökningar istället för antal anmälda brott.
"Tjejer blir sexuellt trakasserade och tafsade på hela jävla tiden efter att den här kvinnosynen fått fäste"
Dessa problem finns, men de fanns i Sverige långt innan 2011.
Det var fel av polisledningen att göra som de gjorde, det håller jag med dig om.
Vi gör inte medicinska åldersbedömningar på flyktingar i sverige, så du kan inte veta hur gamla de är. Det är dock förståeligt om man ljuger om sin ålder mtp den ökade chansen att få stanna och därmed även få hit sin familj.
#14 Vad får dig att tro att flyktingläger placeras mitt i krigsdrabbat område?
#15 Människor som tigger är ett resultat av utanförskap och fattigdom. Gör du något åt det, eller gnäller du bara?
Att inte bygga sin världsbild utefter vad media rapporterar gäller även dig, kika videon i min tidigare länk så får du lite mer kunskap ang. statistik.
#0 Btw, din tråd bryter mot fragbites regler.
Vet inte hur gammal TS är.. Men min erfarenhet är att media ger en FUCKED UP verklighets bild. Så man ska inte lita på media.
Min tanke är att det är bra med invandrare för att det skapar mer jobb. (mer befolkning= mer bostäder= större skolor osv) Så det skapar MASSOR utav jobb. Städerna blir större! Men visst är det så att de invandrarna som gör brott ska åka i fängelse! Det är INGEN skillnad mellan människor och människor.
Och ni SD:are som säger
-"Invandrarna tar våra bostäder" Är det så jävla konstigt när ni bränner ner deras!?
Sen så har jag en fråga till er också..
HUR kan ni säga: Jag ska må bra, jag ska ha ett varmt hus/lägenhet, ha ett jobb som jag trivs med, ha vänner och familj och må bra och tryggt!! Men det ska inte du som invandrare ha!
Det är exakt ni menar när ni inte vill ta in flyktingar.
Ställ gärna frågor. Ska lägga mig nu så orkar inte skriva ut allt.
Nej, förstår jag dig rätt om du bygger din världsbild från vad AB skriver? Du vet, eftersom du är ursäktande om alla problem som kommer med en alltför hög invandring? Hittar ingen statistik från BRÅ post-flyktingström. Gör du det?
"Dessa problem finns, men de fanns i Sverige långt innan 2011."
Så det betyder att 'det är något man får ta helt enkelt'? Att de ökat lavinartat på senaste tiden är bara att acceptera eftersom det tidigare hänt, spelar ingen roll hur sällan?
"Det är dock förståeligt om man ljuger om sin ålder"
Det visar fortfarande på en brist i vårt system då det så otroligt enkelt blir exploaterat. Det är inte OK på något sätt.
Allt jag ser är otroligt dåliga ursäkter.
#17 Svensk media är otroligt pro-mångkultur, så om du tycker att de ger en förvrängd verklighetsbild vill du inte ens se verkligheten. De mörkar hellre än att ta upp problemen som vår skyhöga invandring resulterar i.
Jäklar vad ung och naiv du låter. "Min tanke är att det är bra med invandrare för att det skapar mer jobb. (mer befolkning= mer bostäder= större skolor osv) Så det skapar MASSOR utav jobb. Städerna blir större!"
Herregud grabben. Har du läst någon statistik på hur lång tid det tar för en gemonsnittlig invandrare att komma i arbete till exempel? Det är inte längre en hemlighet att invandringen är en enorm kostnad för Sverige. Finns liksom ställen där polisen förlorat kontrollen och i princip gett upp, vilket resulterar i no go zones.
"-"Invandrarna tar våra bostäder" Är det så jävla konstigt när ni bränner ner deras!?"
Så nu är det OK att generalisera eller? Helt grundlöst dessutom. Kan tänka mig att du inte är lika glad att generalisera kring andra grupper, typ invandrare eller muslimer.
"HUR kan ni säga: Jag ska må bra, jag ska ha ett varmt hus/lägenhet, ha ett jobb som jag trivs med, ha vänner och familj och må bra och tryggt!! Men det ska inte du som invandrare ha!
Det är exakt ni menar när ni inte vill ta in flyktingar. "
OK. Du förespråkar alltså fri invandring? Du tycker vi kan ta hit i princip hela världen då och ge dem alla ett fint hus, ett jobb, vänner och familj? Förstår du hur naiv du låter? Sverige ska inte tumma på sin välfärd för att det ser förjävligt ut på andra platser i världen. Att hjälpa i närområdena genom UNHCR t.ex. är så otroligt mycket mer effektivt än att ta hit folk. Vi kommer behöva avvisa en stor del av de här flyktingarna snart eftersom vi varken har plats eller pengar för att ta hand om dem. Hur tror du det kommer gå? Inget av det här är genomtänkt överhuvudtaget. Vi har gjort det av projicerad 'godhet' som helt och hållet biter oss i ryggen.
Några problem jag ser med Sveriges invandring:
1. Invandrare är överrepresenterade i brottsstatistik.
2. 1990 hade Sverige tre utanförskapsområden (ställen där över 50% av vuxna är arbetslösa), 2006 var det numret 156.
3. Invandrare födda utanför Sverige tar upp ungefär 15% av Sveriges befolkningsmängd men uppbär 60% av landets försörjningsstöd.
4. Förorter blir befläckade med hederskultur och värderingar som inte hör hemma i Sverige.
5. Invandringen kostar otroligt mycket pengar som istället kunde lagts på annat.
6. Islam (och alla ruttna värderingar som tillkommer) får fäste i Sverige när vi istället kunde gått ifrån religion helt och hållet.
7. Har personligen t.ex. haft många tråkiga erfarenheter till följd av den här höga invandringen. Gäng som vill ha ens pengar och så vidare.
Bemöt gärna punkterna.
Har man pengar att ta sig från tex Syrien till Sverige har man nog råd att ta med sig sin kvinna och ev dotter. Även möjlighet att skydda dessa under resans gång?.
De hänvisar gärna till någon statistik från BRÅ där de försöker övertyga oss om att "Sverige är tryggare än någonsin". Gärna från en trött komiker(!), då blir det genast lite mer trovärdigt.
Hur man ens kan få för sig det idag är ju ett tydligt tecken på att något inte står rätt till i pallet. Vi är även i DefCon 4 i terrorhotnivå, den näst högsta och den högsta i modern tid.
Men ja, Sverige är nog tryggare än någonsin. /WHOCO\
Jag undrar hur det går ihop att du inte har någon relevant statistik att gå på, men ändå påstår "... de ökat lavinartat på senaste tiden..."?
(Och nej, brott som begås ska inte accepteras, jag har inte uttryckt detta så förstår inte relevansen av din fråga).
Japp, att det finns brister säger jag inte emot. Finns barn som inte får stanna t.ex. trots diverse hot.
#19 Att du försöker göra dig rolig genom att medvetet missuppfatta är bara tragiskt.
#23 Där argumenten tar slut tar de personliga påhoppen vid.
Självklart ska man gå efter statistik när det finns tillgängligt, men det är inte heller det enda man ska utgå ifrån.
Vad lever du i för fantasivärld egentligen? Är något omöjligt att se för att det inte förts någon statistik på det ännu? Om det helt plötsligt rapporteras varje dag att folk antastas på badhus trots att media hellre än något annat mörkar sådana brott när de begås av invandrare så är det inte jättesvårt att se en trend.
"Japp, att det finns brister säger jag inte emot. Finns barn som inte får stanna t.ex. trots diverse hot."
Och så finns det 20+are som påstår att de är 15 och därför måste släppas av polisen när de begår brott och en rad andra trevliga grejer.
Ett system baserat på att folk talar sanningen blir grovt utnyttjat och pissat på av oärliga människor, och det enda du ser är offer. Som en tragikomisk parodi på den regressiva vänstern.
"... jag faktiskt tittar på verkligheten medan du sätter huvudet i marken..."
Det är du som skriver såna här saker, det är du som sätter dig på en piedestal av 'kunskap' som jag påstås sakna. Den här inställningen tyder på att du är väldigt övertygad om din sak, tyvärr tror jag du vägrar att rubba på den, halvt medvetet, halvt omedvetet(genom att se vad du vill se). Jag är alldeles säker på att jag inte har en "fullständig bild" av samhället, det tror jag inte någon har eller kan ha, m.a.o. "soul searchar" jag varje dag och kommer aldrig bli klar.
Just statistik har jag inte påstått är det enda optimala att gå efter. Statistik missbrukas ofta för att dra slutsatser som inte går att dra av just den aktuella statistiken(svarta svanar). Du påstår dock saker som rimligtvis bygger på statistik samtidigt som du säger att du inte hittar någon aktuell statistik, förstår du paradoxen du presenterar här?
I min "fantasivärld" (som du kallar det) skriver tidningar om sånt som generar klick. De bryr sig inte ett piss om att vara PK, det gick en trend i att vara PK. Nu ser trenden annorlunda ut, nu är det tydligen även poppis att vilja läsa om "kriminella invandrare". Ickeideella tidningar bryr sig lika mycket om pengar som en bankdirektör, även om inte alla journalister gör det. Jag tänker vare sig säga att tidningarna i det är fallet ger en falsk eller korrekt bild, för det vet vi inte. Man måste inte göra antaganden om allt.
Enkelt ex: Du ser vita svanar i din lokala sjö, du ser vita svanar i din grannkommuns sjö, du ser bilder på vita svanar i naturfilmer. Alla svanar du någonsin har sett är vita. Kan du göra antagandet att alla svanar är vita?
Svar: Nej. (Lite filosofiskt exempel, men jag tror du förstår min poäng)
"Du påstår dock saker som rimligtvis bygger på statistik samtidigt som du säger att du inte hittar någon aktuell statistik, förstår du paradoxen du presenterar här?"
Hur kan det rimligtvis byggas på statistik när det inte finns någon ännu? Det enda du insinuerar här är att man inte ska diskutera saker om man inte kan grunda det på någon statistik. När det inte finns någon då? Vad gör man då? Strunta totalt i hur det ser ut runt omkring en och vad andra människor upplever? Rent struntprat. Om jag ser problem i något tänker jag inte vänta tills det finns statistik på det för att diskutera det.
Nej, det gör jag inte. Berätta hur du applicerar det där på det jag skrivit.