Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
-1

Filma olycka, fel eller inte?

Postat av fEbr den 20 December 2015, 22:09
19 kommentarer · 1 003 träffar
Hej

Jag ska försöka sammanfatta händelsen lite kort innan jag kommer till poängen.

För någon timme sedan inträffade en singelolycka utanför min boning. Jag, farsan och en handfull grannar tog oss ut för att undersöka.

Det visade sig vara ett äldre par som hade kört in i ett stoppljus, bilen låg på sidan med rökbildning, så vi alla bestämde oss för att välta tillbaka bilen så att vi enklare kunde få människorna ur bilen.

Ett två tre så var bilen på alla fyra däck igen, vi fick ut båda människorna och räddningstjänst var på väg.

När då båda två var fria från bilen och till synes oskadda, om man bortser från vad såg ut som en sprucken läpp bestämmer jag mig för att backa ca. 20 meter, bort från huvudleden och filma ambulansens ankomst, jag stod med andra ord inte i vägen.

Det var första gången jag fick uppleva något så speciellt, så jag var rätt nervös.

Ambulansen anlände på lite drygt fyra minuter, följt av både brandbil, polis och en till ambulans. Intresserad som jag är av blåljus fortsatte jag filma spektaklet.

Jag har inte heller några planer på att lägga upp filmen på nätet.

I alla fall, är det fel att filma en olycka? Jag har kollat runt och det folk oftast tycker är osmakligt är när någon filmar i stället för att hjälpa till, eller när någon är i vägen för räddningstjänstens pågående arbete.

Vad tycker ni? Tyck till!

19 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 19 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..