Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Byta från chalmers till LTH - värt?

Postat av lqlqlq den 6 September 2015, 23:52
24 kommentarer · 5 102 träffar
Började Teknisk fysik på Chalmers nu för några veckor sedan, men funderar nu på om jag skall hoppa av och vänta tills nästa år och då börja plugga teknisk fysik på lunds tekniska högskola.

Känner helt enkelt inte att jag är jättetaggad på Göteborg. Har bott här sedan jag föddes och har tröttnat rejält. Blir deprimerad av tanken av att åka samma buss i ytterligare 5 år. Lund ska ju vara en riktigt studentstad också, med mycket som händer hela tiden. Dessutom känner jag inte att jag deltagit lika aktivt i nollningen som jag skulle vela, inte hittat några stabila personer att vara med osv samtidigt som jag tycker föreläsarna och allt annat verkar vara lite outdated på något sätt.

Jag vill också ha möjlighet att utveckla andra intressen, såsom programmering, entreprenörsskap och liknande som man inte har möjlighet när man måste sitta på föreläsningar hela dagarna.

Så då är frågan, är det värt att hoppa av chalmers nu eller när jag fått in lite studiebidrag och sedan jobba samtidigt som man bor hemma. Går det att få jobb som 19 åring som kommer direkt från naturvetenskaplig linje på gymnasiet?

NOTERA att jag inte kommer slacka ett år eller ta ett sabbatsår för att jag är trött. Jag är riktigt taggad på själva matematiken osv, och kommer under året fortsätta plugga i princip normal takt och samtidigt utveckla intressen som programmering som tidigare nämnt.

24 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 24 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..