Postat av zevx den 18 Augusti 2015, 16:04 93 kommentarer · 8 201 träffar
Tjenare. Tycker ni det är töntigt att ha ryggsäck på gymnasiet?
Isf vad ska man använda för att bära sina saker till skolan?
Axelväska är uteslutet då jag har hört folk kalla det: "bögslägga" eller liknande.
Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
vet dock inte vad amma innebär, men mina kusiner fick 3 st kattungar för några år sedan, morsan tar hand om dom själv, det ända du behöver göra är att mata dom etc :)
Ha hon och kattungarna i en låda i ett hörn lr något varmt ställe där mamman känner sig säker, när kattungarna börjar att hoppa så ska du låta dem gå fritt i huset :)
när min katt fick kattungar för något år sedan så var det ändå vi gjorde var precis när dom föddes flytta dom till hennes lilla bo och sedan där fick hon sköta dom själv :) fast den 1a vägrade att bli ammad så vi fick hjälpa den med en sån nappflaska så soet den var ^^ men ja om det inte är något fel på dom klarar mamman av det själv =)
om nån unge inte gör som dom andra får ni hjälpa dom för annars ignorerar mamman bara den för den vet inte hur den ska hjälpa den! som den annars hade gjort ute i naturen.
GL HF med kattungarna ;D Dom blir riktigt busiga efter några veckor och blir mega gulliga! Komihåg att du får enligt svensk lag inte sälja/ge bort dom innan dom är 8 veckor gamla :)
1. Till du kan lära dom att käka själva. Börja med om dom kan dricka mjölk ur skål. (kroppsvarm)
2. När morsan inte tar hand om dom längre. Fast jag tycker inte du ska överge dom om du menar det.
3. hmm... mina kattungar ammar fortfarande och dom springer omkring fritt i köket. Bäst att lära dom att gå på lådan ordentligt innan du släpper iväg dom i huset. Mina stora katter öppnar dörrar själva så dom går lite som dom vill.
4. Dom brukar föda alla samtidigt.
Lätt sätt att se om de är en tjej är om katten har 3 färger. Bara honor som har det :)(de kan ju ofc ha 1 och 2 färger med och vara hona xD)
Edit! Försök ta namn med bokstaven i för de hör dem bättre(Tror de är så med katter med.. är iaf så med hundar, handlar om att de hör blergblergIblerg... det är jag. och blergIblergI är andra hunden typ... säger vi)
Ammar vettefan hur länge, några veckor. de kommer inte att dö för att mamman läggers ig på dem. trodde samma sak när vi hade kattungar, men det är chill, mamman har koll.
namn:
hulken
rocky
honken
bamse
det kan gå omkring i huset, men håll ett öga på dem.
och btw, fattar du vilka tjejmagneter du har fått nu. bara säg "du vet, vi har precis fått små kattungar, villru hänga med och kolla?";)
#47 Jag ger inte min katt mjölk eftersom att något ämne i mjölk ger katter magproblem. Därför får han "kattmjölk" som vi köper på random livsmedelsbutik.
Kommer ihåg när vår katt Rasta fick tre ungar och jag skrattade så hysteriskt när det just hade öppnat ögonen och började röra omkring sig i huset, jävligt söta!
Mina fanskap till katter hette Rambo, Joey och Moey!
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
knatte
fnatte
tjatte
:D
En
Snilleblixt
Dom namnen gör katterna legendariska! ;)
#5 Hon är milf!
HAHAHAAAHAHA
grattis till kattunge
#12 Driver du eller? Vet du inte vad amma är :D?
När dom kan öppna ögonen och när dom kan gå så kan du låta dom springa runt i huset, ganska logiskt.
GeT_RiGhT
lurrpis
Bill
Bull
Mons
om nån unge inte gör som dom andra får ni hjälpa dom för annars ignorerar mamman bara den för den vet inte hur den ska hjälpa den! som den annars hade gjort ute i naturen.
GL HF med kattungarna ;D Dom blir riktigt busiga efter några veckor och blir mega gulliga! Komihåg att du får enligt svensk lag inte sälja/ge bort dom innan dom är 8 veckor gamla :)
Edit:
Jack
Elie
Noomie
Manda
Jojje
Nellie
Ninja
Sasch
tatte
zigenarfnatte
#23 Nä ska inte behålla alla, kanske 1.
#24 Tack!:)
#27 ^_^
Rebar
Chrille
Heaton
#33 Katterna kommer nita dig
Jonatan
Colt
Cartman
Rally
Robert
Peppar
Pulver
Limpan
Gittan
Kiosken
Jolt
Yoda
Oliver
Batman
Håkan
Karate
SamsonBiceps
Zlatan
Svennebanan
Pussel
Miyagi
knatte fnatte tjatte..
Kench
Lench
Smench
2. När morsan inte tar hand om dom längre. Fast jag tycker inte du ska överge dom om du menar det.
3. hmm... mina kattungar ammar fortfarande och dom springer omkring fritt i köket. Bäst att lära dom att gå på lådan ordentligt innan du släpper iväg dom i huset. Mina stora katter öppnar dörrar själva så dom går lite som dom vill.
4. Dom brukar föda alla samtidigt.
Här är mina några veckor gamla. Dom är lite större nu så dom har börjat leka
http://img3.ak.crunchyroll.com /i/spire1/aa6b15530acafc97800c 0697f508a5161243548230_full.jp g
Åke
Ragnar
Magnus
om tjejer
Hilda
Gunhild
Agda
30slak
FOSHO
xP
dom ska va typ 12 veckor innan dom får flytta
och en av dom ska heta Bruno!
Edit! Försök ta namn med bokstaven i för de hör dem bättre(Tror de är så med katter med.. är iaf så med hundar, handlar om att de hör blergblergIblerg... det är jag. och blergIblergI är andra hunden typ... säger vi)
Det gjorde tammefan en av våra katter också ;> riktiga flummar-vänner.
namn:
hulken
rocky
honken
bamse
det kan gå omkring i huset, men håll ett öga på dem.
och btw, fattar du vilka tjejmagneter du har fått nu. bara säg "du vet, vi har precis fått små kattungar, villru hänga med och kolla?";)
GL
GIIIIIEEEEEEEEEEEEEF!!!!!!!!
Juan sexy
bigedude :o
hehe
ONT:
döp dom till.
Trulsen
ninja
30slak
chakalacka
fudji
opsi
Frasse
Ragnvald
Lennart
Och fyra veckor så börjar dem äta sin egen mat , köp speciel kattkälling mat , och sen blanda ut det med vatten så det blir mjukt.
Så dem inte dem inte halsen för dem är inte så vana ju.
Mina fanskap till katter hette Rambo, Joey och Moey!
Dock så är alla i himlen nu :(
Piller
Pulver
Puff
#88 Ah, väntar ju bara tills dem öppnar ögonen och börjar springa runder:> rip
#90 Hon dingade milf, något mer du undrar?
Bondnamn is the shit på katter typ
Hans
Alf
Gösta
Ingemar
Sven
Assar
REBAR
Lalwlwlw
jamzoN^
findus