Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Dålig syn och körkort

Postat av BRAD FITT den 3 Augusti 2015, 10:06
16 kommentarer · 3 464 träffar
Hej hallå.

Jag har alltid haft rätt dålig syn, men i mina yngre dagar när jag var runt 15 så var jag otroligt rädd för att berätta för mina föräldrar att jag hade dålig syn eftersom jag var rädd för jag måste skaffa glasögon. Jag har provat glasögon och det var absolut ingenting jag passade i. Ja, jag vet att det fanns linser, men vill inte besvära mig med problemet att skaffa. Det var "onödigt" för jag tyckte jag såg bra. När jag tog moppekort 2007 så fuskade jag på syntestet genom att "squeeza" med ögonen för att då få ett bättre synresultat än jag förtjänade, bara för att inte åka fast med att måsta ha linser/glasögon för att köra moppe.
Samma sak gjorde jag när jag tog bilkörkort förra året. Men nu har jag ransakat mig själv och insett att jag måste sluta ljuga för mig själv och faktiskt ta och skaffa linser, för livet suger i låg grafik om man lika gärna kan köra full HD. Nu till mitt problem. Om jag går till en optiker och gör ett syntest för att köpa linser, måste jag anmäla detta till trafikverket? För mitt resultat kommer att ge att jag inte får köra bil utan linser/glasögon. Kan optikern meddela detta till trafikverket eller är detta något jag måste meddela på egen hand?

Lite luddig text, men jag hade lite tid över på jobbet som gick till denna fundering.

Tack på förhand! :)

/BRAD FITT

16 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 16 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..