Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Sticka från sverige

Postat av McQuier den 24 Juni 2015, 20:37
54 kommentarer · 1 366 träffar
Hejsan! Tobbe heter jag och jag är snart 20 vintrar!

Jag har länge funderat på normen inom samhället, att man ska gå i skolan, få ett jobb med en lagom lön, skaffa fru och barn och sedan ha samma rutin i 50 år tills man blir pensionär. Jag hatar tanken att jag kommer leva ett sånt liv.

Därför har jag funderat länge på att sticka iväg från Sverige så fort som möjligt. För att ni ska få ett hum om vad jag gör så är jag den irriterande telefonförsäljaren som ringer och stör. Jag tjänar ungefär 60kr i timmen med en varierande provision beroende på hur mycket jag säljer. Förra månaden blev jag månadens säljare på företaget och jag tjänade 13.000kr. Dock bor jag fortfarande hemma hos morsan där jag betalar hyra på 2000 så jag fick ändå 11.000 i fickpengar, MEN då kämpade jag också som ingen annan gjort där, man har inte energin till att göra det varje dag.

Men hur som helst, det jag vill komma till är att jag och bästa polaren ska nu ner till Cypern i Juli och alla pengar eller det mesta kommer ju gå åt där om man vill leva fullt ut. Det jag funderar på, är om man ska skippa att åka hem, bara säga upp sig från jobbet och försöka hitta något där nere, eller åka vidare på dom pengar man har. Jag har ingenting sparat men jag vill gärna ha hjälp och veta om någon utav er har erfarenhet utav en sån upplevelse? Om man bara kan sticka utomlands och försöka leva på det man har för dagen (Tänk er Leonardo DiCaprio i titanic). Först så sover han under en bro, vinner på en bra pokerhand och får åka med på Titanic.

Om det skulle kunna gå att leva så under den moderna tiden eller om det skeppet redan har seglat.

Ty för hjälp och ursäktar den röriga texten då jag slitit i telefon med jobbiga kunder i åtta timmar.

54 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 54 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..