Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
2

Hjälp med första lägenheten

Postat av jAms den 7 Maj 2015, 20:16
21 kommentarer · 1 052 träffar
Hejsan!
Med mycket om och om hela tiden så har jag nu bestämt mig för att flytta ut ur mina föräldrars hus efter sommaren.

Anledning till att jag ej vill bo kvar längre är att jag och mina föräldrar har haft en väldigt svår och aggressivt förhållande nu under ca 2 månader utan några framsteg alls. Det har nått till en gräns där både jag och dem inte tål att prata/ se varandra. Med det sagt så har jag fått lära mig att vara självständigt under under dessa månaderna. Jag har t.ex. fått lära mig att tvätta mina kläder, vika kläder, städa noggrant, diska osv osv osv.

En annan anledning till att jag vill flytta är att jag bryr mig om mina små syskon (2år & 7år gamla) är att jag inte vill se dem växa upp/ uppleva ett sånt här förhållande som det är just nu. Samt också för att mina föräldrar skall vara glada osv.

Info om mig:
18 år gammal
Går just nu I gymnasiet (2:a året, 3:dje efter sommaren) Har helt "ok" betyg, mellan E-C på dem flesta ämnen.
Jobbar på MAX 4-5gånger / veckan. Tjänar 100:- timmen= ca 14000:- i månaden + ca 2400:- i månaden utav underhållsbidrag samt studiebidrag.
- Röker ej/ snusar
- Dricker kanske 2-3 gånger per månad
- Behöver inte köpa möbler, har allting som jag kan ta med från mitt rum såsom TV, soffa, soffbord, dubbelsäng, gardiner, mattor. Allt?
- Sportar/ gymmar ej just nu
- Spenderar högst 2000:- på mat i månaden
- Köper ej längre kläder eftersom jag har en hel bunt med märkeskläder.

När det kommer till lägenheter så är jag väldigt okunnig inom hela just detta "området". Men jag kan iallafall säga att jag har just nu 80000:- i mitt "bank aktie" som jag kan ta ut och sälja för.

Frågan är: Vad behöver jag tänka på när jag ska köpa min första lägenhet?
Har kollat in på denna lägenheten ( http://www.blocket.se/ystad/Traktorsgatan_2__Ystad_60032146.htm?ca=23_15&w=0&direct=1 )
Och undrar vad 885000:- menas?
Och vad pris/ m2 menas?

Låt säga att jag köper den lägenheten, kommer jag då få betala följande:
2888:- för hyran
200:- - 400:- för bredband
100:- för hemförsäkring
2000:- högst för mat
1500:- fritid

Stämmer detta?

21 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 21 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..