Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
0

Vad får man göra och vad får man inte göra när man blivit myndig?

Postat av Zeekza den 1 Maj 2015, 13:38
16 kommentarer · 1 092 träffar
Hej! Jag har varit myndig i snart 1 månad, att vara myndig innebär att man blivit vuxen och får ta mer ansvar om sitt liv. Jag går på gymnasiet och bor hemma, jag får studiebidrag som jag bla betalar min mobilräkning med. Innan jag var 18 gick studiebidraget in på farsans konto för att jag har svårt att hålla i pengarna, men nu när jag är 18 går det in på mitt konto. Såvitt jag vet så är det MINA pengar och eftersom jag är myndig får jag väl göra vad fan jag vill med dom, eller?
Nu kommer då uppföljar frågan: Har min fader rätt att kräva att jag skall ta ut pengarna och ge varenda krona till honom som han sedan stoppar undan bland mina sparpengar? (det är ju snällt tänkt av pappa men santidigt vill jag ju ha pengar att röra mig för).

Nästa fråga: Även om jag bor hemma, har min fader rätt att neka mig att vara med mina polare på valborg (som var igår) eller vid andra tillfällen?

Jag är bara nyfiken för att det känns inte som att jag får bestämma speciellt mycket över mig själv för tillfället. Tacksam för svar, negativa kommentarer undanbedes.
Föregående tråd
Nästa tråd

16 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar