Högskolan, vad ska man plugga?
Hallå Fragbite, Svampfest här, tillbaka efter semestern (bannad i två dagar) hehe, yup.
I och med att jag nyligen blev uppsagd från mitt jobb som tidningsbud (hehehh) och är väl medveten om hur arbetsbranschen är så har jag haft några funderingar på att plugga vidare.
I gymnasiet gick jag teknikprogrammet med samhällsinriktning. Kom på under tiden att detta inte var någonting för mig då det var alldeles för mycket matematik, fysik och kemi för mig, vilket jag har svårt för. Hur som helst så bet jag ihop och kämpade mig igenom linjen med godkända betyg.
Nu är dock frågan, eftersom jag är väl medveten om att jag inte kan begå samma misstag och klara mig denna gång eftersom jag inte skulle kunna bita ihop och kämpa vidare i och med att jag förmodligen inte skulle klara av dessa ämnen jag nämnde ovan på högskolenivå, så undrar jag desperat vad jag kan plugga till.
Det enda jag vet är att jag vill plugga till någonting som jag kan jobba med livet ut, om jag sedan bestämmer mig för att göra något annat för att sedan se allt skita sig så vill jag liksom kunna ha något yrke att börja jobba med igen så jag inte sitter i kassan på Konsum i framtiden när jag har familj och hus och allt det där.
Problemet med detta är att jag helt ärligt inte är intresserad av någonting överhuvudtaget, jag har aldrig varit intresserad av att varken plugga eller jobba men har nu på senare år insett att det är dessa vägar man måste vandra om man vill "överleva" i dagens samhälle. Det enda jag vet med säkerhet är att jag är riktigt bra på att skriva, kollade in professionellt skrivande men det känns inte som något seriöst att plugga då jag inte är sugen på att bli journalist och att försöka bli författare är liksom ingenting att förlita sig på.
Morsan snackar om att det alltid är bra att "göra någonting" men jag vill inte plugga i 3-5 år för att sedan inse att jag har kastat bort flera år på att plugga någonting som jag inte ens vill bli eller är intresserad av överhuvudtaget.
Så hjälp mig, Fragbite. Vafan ska jag göra med mitt liv egentligen?
Ont; Kör så konstigt du bara kan och prova annorlunda grejer så åker du nog ner efter ett tag.