×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Lyckas inte med att spara pengar.

Postat av frodomode den 24 November 2014, 17:45
11 kommentarer · 1 078 träffar
Hej gott folk!

Antar att många av er känner igen er i vad jag kommer skriva nu, och många andra kanske inte har samma problem. Men villa ha allas uppfattning och tips!

Jo jag är nu 26 år gammal, och jobbat sen jag var 19 och har inte sparat 1 krona förutom denna månaden då jag lyckats spara 3000 och lönen jag får nu är på 25000 så kan nog spara 6000 kanske. Det är inte så att jag går ut ofta och festar, festar knappt. Men när jag väl går ut med tjejen eller andra så slänger jag pengarna i sjön, beställer en flaska vin för 400 istället för 4 glas som skulle ge lika mycket för 200? Eller Om jag köper något som kostar 300 på internet men i butik 600 så skulle jag köpa den i butik för att jag får den direkt. Känns som att mitt behov av att ha det jag tänker på direkt är för stort för att verkligen tänka efter på om jag behöver det eller inte, har köpt så jävla mycket onödigt varje månad som jag sen ändån inte använder? Köpte en extern hårddisk för 600 men ligger bara i lådan. Om jag är ute och promenerar så börjar jag tänka på fan vore gott med nåt att tugga på, godis eller tuggummi, Och sen blir "begäret" för stort så jag går in och köper ett paket tuggummi, fast jag egentligen inte behöver det. Känslan när man drar kortet och slår in koden är allt härlig, men en minut efter man gjort det ångrar man sig som satan. HUR i helvette ska jag lyckas spara pengar? Är fruktansvärt jobbigt att tänka på detta hela tiden att jag får in 23000-25000 men inte lyckats spara ett jävla piss. varför... och hur ska jag göra?

11 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 11 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..