Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Mitt liv med fiskmåsarna... (kompisproblem)

Postat av Låst Konto 205885 den 5 Augusti 2014, 15:51
25 kommentarer · 981 träffar
Hej allesammans!

Lite bakgrundshistoria:
Jag och mina polare är alla omkring 20 år vilket betyder att vi antingen jobbar eller pluggar. För tillfället är jag den enda i min innersta kompiskrets (barndomskompisarna) som har ett jobb och samtidigt tjänar en del pengar eftersom att jag fortfarande bor hemma och detta resulterar i att jag får en helt okej summa att spendera på vad fan jag vill.
Detta har resulterat i att jag har blivit väldigt givmild och generös under dessa två senaste år som jag har haft detta jobb och bjudit mina närmsta polare som jag hänger med mest en hel del.
Detta har i sin tur resulterat i att vissa av mina kompisar har tagit för givet att jag alltid ska bjuda på grejer så som mat, öl på krogen, bussbiljetter osv.

Detta gäller givetvis inte alla mina kompisar utan det handlar mest om tre polare som jag har känt sedan barnsben men som nu på senare tid har blivit ett gäng jävla golddiggers. Varje gång jag är full och glad så kommer dom fram till mig som fiskmåsar till en fiskehamn och ber mig bjuda på öl och grejer och eftersom jag oftast är väldigt glad av mig på fyllan så bjuder jag gärna grabbarna på varsinn bärs, dock delar inte plånboken denna glädje med mig.
Efter ett tag fick jag självklart nog av detta respektlösa uppförande från mina kompisars sida och började säga ifrån och det fungerade bra i någon månad tills fiskmåsarna återvände, denna gång med en ny taktik...

Nutid:
Som sagt, fiskmåsarna var tillbaka med en ny taktik och den här gången handlade det inte om att bli bjuden eftersom dom vid det här laget förstod att det inte höll längre. Nej, det dom körde med nu var att dom bad om att få "låna" pengar istället. Föreställ er exakt samma situationer som texten jag skrev här ovan fast kompisarna nu ville låna pengar istället för att bli bjudna.

Detta har hållt på hela sommaren och jag har fått tillbaka pengar från två av mina kompisar, även om det har tagit sin tid, så är det problemet löst men det är en kompis som fortfarande har skulder till mig, skulder på 5 000:- som jag egentligen skulle få tillbaka en vecka efter att han lånade dom. Han lånade dom i April.

Efter att jag konfronterade honom nu i Juli och frågade när jag skulle få mina pengar så svarade han att jag minsann skulle få dom i slutet av Juli. Även om detta enligt mig inte verkade trovärdigt så bestämde jag mig för att lita på hans ord.
Nu för två veckor sen när jag hörde av tänkte höra av mig så får jag höra att han har stuckit till Grekland med en kille jag är lite bekant med, och dom har varit där och min polare har varit onåbar sen dess.

Har någon här befunnit sig i en liknande situation?
Hur löste ni problemet?
Vad ska jag göra?

Vad ska jag göra?

43 personer har röstat
Föregående tråd

25 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 25 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..