Tryggare med feta människor
Tjenna Tjenna Gurra här
Jo jag tänkte på en grej. Varför är det så att jag automatiskt känner mig tryggare med en fetare människa i mitt umgänge? Asså inte blåval style på 320kg men ändå överviktig. Har mycket lättare för att prata med feta personer vilket jag tycker är riktigt märkligt. Feta människor känns mycket mer avslappnade och bara glider omkring utan bekymmer.
Nån som känner igen sig eller kan förklara detta?
mvh er gangster i spårvagn 4
Du kanske också har positiva erfarenheter utav dem.
Tror också att det ligger något i det här att man ser ner på överviktiga. Att man inte känner sig lika 'hotad' som #4 sa. Riktigt intressant ämne tycker jag själv.
För att dra ett korkat exempel så måste jag säga att Aki från Labyrint ser ut att vara den mest pålitliga och skönaste människan i världen, kanske just för att han är lite överviktig.
Det brukar vara så med människor som har ganska dålig självkänsla. De måste känna sig överlägsna för att inte vara dryga och hävda sig :)
När du är med en tjockis känner du automatiskt att du har ett övertag och du känner inte att du behöver bevisa någonting ergo din osäkerhet försvinna med dem.
Den känslan reflekterar du på honom och tror det är han som inte behöver bevisa någonting när det faktist är tvärtom när du är med honom.
Jag har en kompis som är lite överviktig/krallig han som person är väldigt trygg och lugn så han i sig gör mig lugnare men det har inte med hans kropp att göra utan hans säkerhet i sig själv och andra.
En annan kompis ger lugn åt alla han känner väldigt omtyckt och gör det alltid till en bra stämning och denna kille är tanig.
Haft kompisar som är överviktiga och är "på tårna" hela tiden dvs de är osäkra stirriga och är allt utom säkra, dessa är jobbiga att vara runt.
Säkerhet har med personen och inte kroppen att göra.