Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

jag vill inte ha det alla vill ha - kärlek, familj, bil.

Postat av knarkpulvert den 9 Juni 2014, 20:19
80 kommentarer · 3 730 träffar
Vet inte var jag ska börja men känner att jag måste skriva av mig. Alla pratar hela tiden om vad ska du göra med ditt liv och vad vill du bli? Jag har gått och tänkt på detta en längre tid. jag gick ut gymnasiet för 3 år sen. Sedan dess har jag arbetat och jobbat som typ sådär 80% av svergies befolkning gör med vanliga dagliga astråkiga jobb och när jag tittar på de anställda på företaget så blir man bara äcklad och ledsen av att se hur Sveriges befolkning lever. Alla är utslitna medel ålders människor med 0 intressen och allmänt tråkiga liv som varken gör något på helgerna eller tycker någonting är kul här i livet och om man tittar på helhets bilden så är de endast en liten kugge i det stora hjulet som jobbar vecka in och vecka ut för kunna betala sin hyra på sin lägenhet och spara pengar hela året till sina 4 veckors semester om året som antagligen spenderas på antingen spanien, grekland eller turkiet med sina 3 barn och inget sex av sin fru. Varje gång jag tänker på detta på det här sättet så väcks min livsglöd och blir som adrenalinet kickar in.

Många har sagt till mig "du är endast 23 år du har många år på dig" men jag känner att desto längre tiden går desto mindre drivkraft och lättare e det att trampa in i svensson-fällan. Så det känns som att man kommit till en tidpunkt där man ska välja, bli framgångsrik vs bli en fitta och skaffa dig familj, volvo, hund och en villa med trädgård. Som jag nämnde förut så är jag 23 år gammal, jag har en flickvän jag älskar och kunde inte begära mer av, jag har ett stabilt jobb där jag tjänar medelsnittigt som en svensk gör och jag har även en fin umgängskrets av kompisar som vi har hållit ihop sen vi var små och spelade knattefotboll tillsammans, Mitt liv är som talat att bli den svensken med 3 barn, volvo, hund och villa men jag känner att _JAG VILL HA MER_. Jag menar är det fel av mig att känna att jag inte vill ha det 90% av befolkningen nöjer sig med och har eller är det fler som har den här drivkraften eller kännder det behovet eller den saknaden efter något annat? Liksom hur tänker dagens framgångsrika män som Bill Gates, Mark Zuckerberg osv eller hur definierar man en stark drivkraft, entreprenörskap eller vilja att lyckas? Finns det några här på fragbite som kan sätta sig in i hur jag tänker eller känner eller har liknande erfarenheter eller göra ett ställningstagande till mitt tankesätt. Jag kanske är en kapitalist djupt ner i skälen men är det något fel med att vara det?

Förövrigt för skapa diskussion så kan jag tillägga, jag har jobbat i flera år, sparat 90% av min inkomst genom alla åren så KAPITAL FINNS samt resurser finnes. Samt är född lyckligt lottad med en rik familj som uppmanar till entreprenörskap och investerings möjligheter finns. Så om någon har några förslag vad man kan göra med X antal miljoner vänligen beskriv i kommentarfältet nedan.

"When I was young I thought that money was the most important thing in life; now that I am old I know that it is." Oscar Wilde.

Och ursäkta stavfel eller meningsuppbyggnads fel samt sär stavningar, jag är för lat för rätta.
peacenout
Föregående tråd

80 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 80 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..