Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Anhörig mår skit

Postat av Delbert Grady den 30 Maj 2014, 22:23
31 kommentarer · 1 414 träffar
God kväll Fragbite. Det jag skriver nu handlar om jobbiga saker, så ifall du inte orkar med det. Gå vidare till en annan tråd istället.

Till saken..

Jag har börjat märka av att en nära anhörig håller på att gå in i väggen, tror nästan att det är så. Denna person får väldigt konstiga idéer för sig (vill inte gå in på vad). Jag har försökt resonera med han och när jag gör det så, reagerar denna person med stress, aggressivitet och motargumenterar mot mig att jag förnekar hans idéer som enligt honom är fakta. De är helt utan logik, alltså helt irrationellt. För att styrka sina idéer så kommer han med helt oresonliga fakta som inte har någonting med hans idéer och göra.

Denna person anser att han står över mig, jag har frågat honom varför han strävar efter att vara bättre än mig, då nonchalerar han mig. Han för fram argument om sina egna värderingar (att han är snyggare, bättre än mig) han säger att jag aldrig kommer bli något och att jag är värdelös.

Han har tydligen anmält andra personer för personangrepp till polisen (det har aldrig gått igenom som tur är), diskussionerna med dessa personer har tydligen handlat om hur mycket bättre han är än dem.

Jag själv reagerar med att förlöjliga han, jag säger att han är irrationell och han aldrig i mitt anseende kommer någonsin vad han gör bli bättre än mig.. Ja vad fan ska man göra, gick i defensiv där. Men har tänkt längre än så, det är förmodligen någonting som han mår riktigt dåligt över. Jag frågar han varför han inte kan höra hur han själv låter, det är så orimligt det han säger, fast det biter inte heller.

Kan tillägga att detta har hållit på i en månad och han har stegvis blivit sämre och sämre. Tror det kan handla om en psykos som han drabbats av.

Varför jag frågar er är att detta tynger mig som fan.

Så vad kan man göra egentligen? Kan polisen hjälpa? Kan psykiatriska vården hjälpa till? På vilket sätt i så fall? Har ni varit med om något liknande? Berätta gärna hur ni gick till väga.

Tack på förhand..
Föregående tråd

31 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 31 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..