Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Flickvän självisk (mat)

Postat av hundvalpen den 18 Maj 2014, 23:50
52 kommentarer · 1 648 träffar
Jag har ett stort problem här hemma. Varje gång jag och tjejen lagar mat och det kanske inte några enorma mängder, utan vi får nöja oss med en portion vardera, så är hon sjukt ego.

Jag säger att jag borde ta en större portion än henne, hon menar att vi ska dela lika. När jag frågar hur hon kommer fram till den slutsatsen säger hon bara att det helt enkelt är det mest rättvisa.

Jag förklarar då att hon är 1.60 lång och väger typ 55 kg, jag är 1.92 och väger 87 - det är således inte rättvist att dela maten 50/50 eftersom det förutsätter att våra kroppar behöver lika mycket näring.

Jag utvecklar mitt resonemang med att jämföra oss med bilar. Om hon är en liten Toyota Aygo så är jag en Mitsubishi Outlander. Om vi då båda siktar på att köra 20 mil var, så kräver jag mer bränsle än vad hon gör.

Men nej! Svarar hon då, och hänvisar återigen till att mängden mat fördelas mest rättvist genom att splitta på hälften.

Vad ska jag göra åt den här typen av egoism? Försöker alltid laga extra mycket mat för att slippa detta problem men ibland tar man det som finns hemma och då räcker det inte alltid till bamseportioner.

52 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 52 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..