1
Hjälp mig att dirigera om hastigheterna här hemma
Postat av Limfa0 den 1 Maj 2014, 14:40
4 kommentarer · 302 träffar
Tjena fragbite! på senaste tiden har internet lagt ned totalt för mig om någon annan här hemma laddar upp en video, en bild eller bara skickar ett mail med bifogade filer i. Då ringde jag telias support som suger ultradasar och de sa att jag skulle kunna dirigera om i modemet så att jag alltid har en viss uppladdningshastighet på min dator, medans jag lämnar resten åt de andra i familjen. Min tanke är att jag ska ta hälften av uppladdningshastigheten och leda den till min dator, så att jag alltid har samma ping och att den inte går i taket när syrran laddar upp, och låta familjen ha den resterande halvan. och telia som vi fick modemet av kunde självklart inte hjälpa mig med ett skit så jag vänder mig till er.
Jag har en sådan här rutten thomson gateway TG789vn med den lila-vita menyn.
Finns det någon som skulle kunna hjälpa mig eller vet hur man gör för att dela upp hastigheten mellan enheter? min dator är ju en enhet och enligt telias support så ska det gå att dela en viss del till just mig. Jag har googlat men vet inte om jag bara är väldigt dålig på att googla eller om det faktiskt inte finns så mycket att finna om detta skitmodem. Tack i förhand Fragbite <3
Jag har en sådan här rutten thomson gateway TG789vn med den lila-vita menyn.
Finns det någon som skulle kunna hjälpa mig eller vet hur man gör för att dela upp hastigheten mellan enheter? min dator är ju en enhet och enligt telias support så ska det gå att dela en viss del till just mig. Jag har googlat men vet inte om jag bara är väldigt dålig på att googla eller om det faktiskt inte finns så mycket att finna om detta skitmodem. Tack i förhand Fragbite <3