Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Systemvetenskap/Juridik?

Postat av Perry Cox den 26 Mars 2014, 17:46
1 kommentarer · 756 träffar
Hej, som många av säkert vet är det dags att söka till högskola/universitet inom den närmsta perioden. Jag har tidigare varit stensäker på att söka till Juristprogrammet, fram tills att en vän tipsade mig om Systemvetenskapsprogrammet. Han berättade att en vän till honom gått den treåriga utbildningen och fått jobb ganska snart efter examen med en hög ingångslön.

Min egentliga fråga är väl vad ni tror är bäst att söka? Lönemässigt går man som systemvetare in på en högre ingångslön men en jurist har väl bättre löneutveckling om jag inte har fel. Dessutom ser det väldigt ljust på arbetsmarknaden för systemvetare, är etta på Aftonbladets lista över bästa framtidsjobben (deras källa är Arbetsförmedlingen).

Problemet: Jag har inte kodat/utvecklat någonting i IT-väg en sekund av mitt liv och är ganska usel på matematik. Kommer detta bli ett problem i utbildningen och i yrkeslivet ifall jag skulle utbilda mig till systemvetare?

Tack på förhand.

http://www.aftonbladet.se/minekonomi/article18556976.ab?teaser=true (plus-låst)

Systemvetenskap/Juridik?

16 personer har röstat
Föregående tråd
Nästa tråd

1 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 1 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..