Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Gick hem genom stockholm

Postat av Övervakaren den 2 Februari 2014, 23:35
17 kommentarer · 923 träffar
Gick hem genom stockholm nyss efter att ha spelat xbox hos henke, så gick jag närmaste vägen över sergels torg. Min pappa äger ett stort företag så jag bor mitt i stan, och jo jag har också ett xbox men henke får inte gå ut efter nio på kvällen om han inte har ficklampa, inget jag kan påverka. + att den ficklampan han har bytte han bort på nätet mot ett fiskedrag från litauen.

Hoppar över ett staket för att verka lite casual och spännande sådär hitt som hatt, hade slitna jeans och baseboll-hood, fast mer cleant inte som någon basketpajas. Visslar på through the fire and the flames som henkes pappa lärt sig på flöjt, han hade tydligen övat i 7 år på den för vissa partier är så snabba att man måste kunna dem utantill.

Då när jag går över plattan står det en kille i hörnet med stort headset och rhastaflätor, lite sådär slitna brallor och tror att han är så jävla ball och laid-back. Jag blir så arg ibland, idag ska exakt alla försöka sticka ut och se så jävla speciella ut fast det är fake och alla härmar varande. Skrattar han rakt i ansiktet lite lätt och sträckar på armarna som vanheden i jönssonligan. "Strålandeeeee sickan!" ropar jag till honom. Han ler stort och skruvar på sin cigg som han har i munnen och blinkar lätt, whattafack.

Går fram och hälsar med en dunk i ryggen och säger hej bror, fast bara på låtsas, om mina vänner hade sett mig med en lodis kunde jag hälsa hem. Så jag sparkar honom på benet och säger "passa dig", ifall någon skulle iakta oss. Då håller han upp jackan och visar en smörkniv som han hade gjort när han gick i skolan i sydamerika, det syntes tydligt att han var dålig på träslöjd, då blev jag ledsen för jag var också dålig i träslöjd när jag var liten. Jag undrade vad han mer hade gått igenom.

Vi kollade på varandra en sista gång sen gick vi åt varsitt håll, två helt olika människor som av en slump hade hittat varandra på stockholms gator. För honom en väg ur betongen, för mig någon att luta sig mot när man ville komma bort. Så småningom gick solen ner över stockholms stad, henke sov sen länge och jag blickade ut genom fönstret och tänkte på äldre damer.

Vad kan man lära sig av min historia? Borde man vara snällare mot folk man möter på stan?
Föregående tråd

17 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 17 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..