Tjenare!
Jag har ett litet problem just nu, och det är att jag har funderar på att skaffa en ny mobil eftersom min nuvarande mobil (Sony xperia z) har börjat lagga och vart allmänt seg och den har nu förtiden också börjat bugga sig, vilket är relativt jobbigt och irriterande. Som t.ex. Ibland när jag tittar på Youtube så är den väldigt seg på att buffra upp videon (Det är inte mitt internet som är slö), samma sak när jag ska in på hemsidor. Telefonen börjar känna sig väldigt buggig och slö för varje dag som går. Mobilen är skaffad sen förra sommarn.
-Jag har tittat på Iphone5s, skulle det var något att kunna skaffa sig tycker ni? om inte, kan ni rekommendera någon annan mobil till mig då?
Om det skulle vart till någon hjälp så brukar jag skriva mycket på mobilen det kan vara allt från SMS till en hel uppsats på mobilen. Musik, Youtube, Sociala media, Business, Fakta, Filmer, Bilder, skolarbete är dem saker jag gör regelbundet på mobilen.
Om du inte gillar den skaffa s4an eller htc one.
S4an har dock pissdåligt ljud. Vill därför igentligen ha iphone men måste vänta ett tag pga fick s4an ganska nyligen
Jag blev intresserad utav Iphonen pgr av att jag såg ett klipp på Youtube där dem jämförde Iphone5s mot Samsung galaxy 4 i snabbhets kategorin. Dem jämförde vilken mobil som var snabbast vid uppstart, Youtube, webbsidor och mer.
Det var det som lockade mig mest med Iphone, att Iphone äntligen besegrade Galaxy4 på det mesta gällande snabbhet. Men, det är alltid ett men inom media, man ska så klart inte lyssna för mycket på median nu för tiden, så det hade varit ännu bättre om någon här på FB kunde dela med sig utav sina personliga erfarenheter om just dessa mobiler. :)
(+vatten tät =D )
rekommenderas!
Enda nackdelen är väl att batteriet kan ta slut snabbt men det är samma för alla mobiler och att den är äckligt mainstream. Alltså inte mainstream på ett bra sätt utan mainstream på ett "efterbliven 13 åring fick en iphone u julklapp och kan inte använda den men lägger ut en bild på den på facebook och tror hon är unik för hon har det som alla andra har".
Vi har nästan likadan mobil ju hehe, jag har Sony Experia Z.. som också är vattentät.
Vattentät mobil hörs jätte intressant innan man köper mobilen faktiskt, när man väl har köpt den så inser man att det lika bra kunde varit utan. Tro mig jag har försökt att utnyttja dess funktion med att mobilen ska vara "vattentät". Det funkade att ha mobilen med sig i duschen, men till vilken nytta? Lyssnar jag på musik på mobilen och har den med mig till duschen så täpps typ mobilens ljudutgång till så man knappt hör musiken eller något annat slags ljud ifrån mobilen.
Ser man på film genom mobilen när man duschar så uppstår ljud problemet där också vilket är väldigt irriterande, kanske inte om man kan läsa läppar och förstå vad dem säger haha.
Så vattentät mobil har inte riktigt fungerat för mig hehe
Det jag gillar med Iphone är att den är så pass känd, vilket gör att varan har många resurser till nästan allting. Då menar jag, att om mobilen skulle pajas så har vart enda arab kiosk, självfallet vanliga kiosker också ett bra erbjudande på att fixa mobilen på ett relativt snabbt sätt eftersom jag tror att killen har fixat flera iphones förut så han borde kunna nästan kunna laga den i sömnen.
En annan bra sak med Iphone som jag märkt av utomlands (Thailand) är att dem säljer massivt med coola unika skal till mobilen för en billig peng, detsamma gäller laddare, hörlurar osv till just Iphone. Man ser väldigt få utav dessa skal, laddare osv till mobiler såsom HTC, Sony har jag märkt.
-Kameran och processorn är lika bra som i en Galaxy S2 och den innehåller lika mycket ram
-Built-in storage ligger på 16gb, en S2:a har 32gb.
-5S standby time: 225 timmar. Galaxy S2: 710 timmar. Batteritiden på en iPhone är usel.
Inte för att S5:an är dålig, jag själv äger en S2:a men jämför man med 3 år gamla mobilers hårdvara så har den ett sjukt överpris. Sedan är det smaksak vilket operativsystem man gillar. Jag tycker iPhonen känns för liten även för mig som inte har stora händer. Känns som en bebistelefon och displayen är lite mindre. iPhone och Apple har annars bra tillbehör och fler bra appar, själv använder jag inte så många appar. Android har stort utbud även dom så jag klagar inte.
btw, köp inte en HTC.
Jag har aldrig sagt att jag har kunskap om verken det ena eller det andra.
Det jag ville ha som jag skrev på kommentar 6 var att jag just ville höra några personliga feedbacks just om mobilerna så som kommentar 8 beskrev om sin Iphone.
Det hade vart ännu bättre om jag hade fått feedback från någon som just har haft dessa mobiler som har föreslagits men som också har haft Iphone5s så jag kan få höra på några personliga erfarenhet.
Visst kan jag bli kunnig inom dessa kategorier, genom att läsa på olika webbsidor om just Samsung Galaxy4, Iphone, Nexus osv you name it. Men dessa så kallade "Offentliga recensioner" om dessa mobiler kan antingen vara sanna eller bara ett vanligt business bullshit som dom lurar folk med. Just därför vill jag veta folks åsikter om mobilerna så jag kan anse att det är värt att själv köpa mobilen sen testa den :)