Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Praktik/Ledig?

Postat av ql den 5 Januari 2014, 13:54
24 kommentarer · 1 066 träffar
Ey alla grabbar säger shoooo!

Pluggar Systemutveckling .NET (C#, ASP.NET, SQL) och nu ska vi snart ha praktik. Utbildningen är på 2 år och utbildningen har två praktikperioder a 3 månader.

Jag ska nu ha min första praktik. Har gått i skolan 5 månader så jag tror knappast mina kunskaper räcker för att jobba skarpt/vara på samma nivå på de som arbetar där jag kommer att ha praktik. Tror jag känner mer på att ösa böcker&kod hemma.

Valen jag står inför är följande:

case 0:
Vara ledig i 3 månader och varva massa böcker/plugga hemma. Kan varva en bok på 1 vecka så det blir cirka 8-12 böcker.

case 1:
Ha praktik på något företag och få uppgifter av dom/jobba skarpt.

Det lutar mot case0, att vara ledig och plugga hemma. Känns som att jag kommer lära mig mer på det med tanke på den nivån jag är. Däremot min andra praktikperiod (i slutet av utb) så är praktik en självklarhet eftersom då tar jag "examen" efter praktiken och förhoppnings leder praktiken då till en anställning.

Men i dagsläget känns 3 månaders praktik 8-17 mån-fre helt jävla bortkastat. Har ju nyårslöfte att börja träna gym också, så då får jag tid över till att få rutin på träningen :DDD

VAD HADE NI GJORT?! FÖR/NACKDELAR!

<3 fragbite <3

Praktik/Ledig?

49 personer har röstat
Föregående tråd
Nästa tråd

24 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 24 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..