Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

GUIDE: NYTTIG KYKLING MED RIS

Postat av Platinumtoad den 4 December 2013, 19:05
20 kommentarer · 1 288 träffar
tJA! idag ska jag lära er hur man lagar god men framförallt NYTTIG kyckling med RIS!

Ni Behöver ris, av valfri sort. kycklingfile av ngt slag (rå) fryst eller inte spelar ingen roll.

Dag 1 OBS! Den här dagen existerar bara för att man ska få ris över, har man redan det eller om man har mackor att äta till eller kanske mackisar kan man skippa till dag 2. OBS!

Ta halva paketet med ris koka enligt anvisningar, oftast tio min släng i en kycklingfile samtidigt med riset om den är frusen annars kan du lägga i den lite senare.

dag 2
häll 1-2mm (för att protein fett w/e som kommer ur kycklingfilen inte ska bränna fast.) vatten på en tallrik har du tinad kyckling micra den 4min ~400-500w (vet inte riktigt för min micro har bara keffa symboler men tror det är det.) sedan ta ut den lägg på riset på tallriken micra 4min till. klart.

när jag kokar brukar jag använda frusna, när jag micrar använder jag tinade det beror på att tiden stämmer bättre överens med att koka ris och koka frusen kycklingfile. tycker kycklingen blir godare vid halveffekt än fultös får då blir tunnare delar torra. aa 4min intervaller är bara för att man ska he dit riset efter 4min då det räcker för den.

aa använd kryddor ni tycker om jag brukar använda peppar och soya.

har ni frågor kan ni ställa dem i tråden. tror dock guiden täcker det mesta.
Uppdatering skriven 4 December 2013, 19:07
Har ätit kyckling i 2v nu efter den här guiden och åt just upp den sista biten, förslag på annan god mat man kan laga?
Uppdatering skriven 4 December 2013, 19:10
tror jag ska köpa familjepack mammas köttbullar, har lite mackor jag måste äta upp då de fått lega och närma sig bästföre datum pga allt jävla ris jag ätit

20 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 20 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..