Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Radiotjänst

Postat av m0rti den 21 Oktober 2013, 21:10
10 kommentarer · 1 011 träffar
Tjena!

Efter att ha bott i studentlägenhet i ett år så kom slutligen vår kära radiotjänst-gubbe på besök. Jag blev helt tagen på sängen då han plingade sådär barnsligt 4-5 gånger precis som polarna gör, så jag tittade inte ens i kikhålet. Blev helt paff när han öppnade dörren, måste sett ut som jag sett ett spöke.

Han presenterade sig och frågade om jag hade en tv. Jag frös till i en sekund och tänkte efter om tvn syntes från dörrposten, sen ljög instinktivt och sa nej. Då sa han "men en dator har du väl?" varpå jag säger "Nej tyvärr, jag har varken tv, dator eller smartphone". Kom på efteråt hur jävla dumt det lät, inövat eller vadå? Han sa kort "nähe de var konstigt", jag kollar ner i hans hand med papper och tillägger "men jag funderar på att köpa en tv snart, kan jag ta en sån där blankett?". Så gav han mig en sån och sa hejdå utan konstigheter.

Grejen var att jag var smått röd i ansiktet och genomförde hela samtalet smått tagen, det var så uppenbart att jag ljög så jag tror till och med han fattade det. Jag hade även suttit och gibbat med skrivbordet mot fönstret och tvn syns också, så efteråt drog jag ner persiennerna (inte så jävla smart kanske men jag antar att han inte kommer tillbaka och jag ville gibba).

Det jag undrar är väl förutom att jag vill skriva av mig om jag kan åka på det ändå? Han kändes för snäll liksom, känns konstigt att jag kom undan bortsett från en smutsigt samvete. Kunde ju lätt ha sett från fönstret innan. Som tur är hade jag headset så ingen musikhördes och hade jag inte pratat hade datorfläkten hörts tydligt som fan.

Det är som sagt studentlägenhet så han kanske bara var godhjärtad och kände sympati i det huset. Men finns det en risk att de kontaktar mig ändå trots att jag "klarade" det personliga besöket om de kollade fönstrena innan eller efter? Antar att de ignorerar lögner då de får höra så många.

Puss
Föregående tråd
Nästa tråd

10 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 10 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..