Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Varför snusar man?

Postat av Chance the Rapper den 30 September 2013, 02:01
146 kommentarer · 3 812 träffar
Gonatt kompisar!

Tanken slog mig, varför snusar man egentligen? Blev sugen på och testa så blev ju och dra ner till turkaffären och inhandla en dosa general lös(vilket jag läst till mig skulle vara mångas favoritsnus). Första prillan jag bakade var inte så värst funktionsduglig, smulade och rann jättemycket, vilket jag också läst inte var bra! Jag spottade ut snusen och efter några timmar tänkte jag testa ännu en gång! Nu hade jag dock tagit några lektioner i snusbakning via Youtube, sagt och gjort tog jag dosan ur kylen och bakade en till synes fin och snygg liten prilla(runt 0,5-1cm i "diameter"(inte precis rund). Denna hade jag i i cirkus 20 min, den rann bara lite granna och snussaften var vidrig;/, spydde nästan då jag skulle spotta ur den prillan och mådde illa i någon timma efteråt.

Nu till frågan, varför snusar man egentligen? Det smakade inte precis gott, luktade jenka tuggummi då dosan var stängd och när den var öppnad luktade det starkt jenka tuggummi blandat med lite tobak. Smakade dock på ett speciellt vis som är lite svårt att förklara. Nikotinkicken var ju inte så jättehäftig(hade inte förväntat mig någon tripp direkt lol), man blev bara lite lugn/halvdåsig, inget värt att använda sina pengar på. Blir det kanske godare efter några fler prillor? Får dock kväljningar nu när jag öppnar dosan, haha!

Jag kan ju förstå rökare, rökning är ju socialt på fest eller bara i allmänhet, samt att man tycker det är häftigt att köra moppe och röka, men snusa?

Tack på förhand, PappaMeander!
Uppdatering skriven 2 Oktober 2013, 17:12
Uppdatering!

Jag är inne på min sjätte prilla nu och snuset börjar smaka riktigt gott, även lukta fint!

Vi kan addera lite till diskussionen, nämn eran favoritsnus!
Föregående tråd
Nästa tråd

146 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 146 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..