Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Spelbutiken = Skitbutiken

Postat av OrenO den 18 September 2013, 14:03
17 kommentarer · 2 344 träffar
Hej Fragbite!
Vill dela med mig av en kort historia ang. Spelbutiken och dess låga ambition att ha nöjda kunder.

För 1 vecka sedan var jag en otroligt nöjd Spelbutiken kund, hade gjort ett flertal beställningar titt som tätt under ca. 1 år och allt var frid och fröjd.
Satt till och med och argumenterade för Spelbutikens goda service i;
http://fragbite.se/forum/ovrigt/ovriga-tradar/thread/1182665/fifa-14?commentNumber=7#comment7

Något jag idag ångrar!
Det hela började 10/9-2013, det är 2 dagar innan NHL14 releasen och jag förhandsbokar spelet på Spelbutiken.se.
I deras anbud på sidan så utlovas guld och gröna skogar i form av en förhandsboknings kod som ska ge en del grafiska tillägg, så som extra tröjor och kortpaket i Online-läget HUT(Hockey Ultimate Team). (Observera - Koden utlovas, det står ingenting om diverse begränsningar eller "så länge lagret räcker")

Spelet dumpas ner i brevlådan, förmiddagen den 12/9-2013 -
Jag öppnar förpackningen men där fanns ingen Förhandsboknings kod, efter research visar det sig att koden ska komma via mail.

14/9-2013 -
Jag har fortfarande inte fått något mail med en förhandsboknings-kod, jag mailar butiken och frågar var den tagit vägen.

16/9-2013
Jag får nu svar på mitt mail.
Det står ordagrant; "Tyvärr tog koderna slut och gick bara till dem som gjort en förbokning långt tidigare. MVH"

Jag öppnar genast upp en chattruta med butikens support och får prata med samma avsändare som skickat mig mailet.
Jag skriver att jag vill ha min kod, jag har betalat för den. Den går inte att få tag på längre eftersom det nu är 4 dagar EFTER release datum och att dom bör skicka en kod omgående.

Efter ca. 20 minuter får jag fortfarande bara samma svar i olika formuleringar; "Koderna är slut, du kan inte få någon."

Jag hänvisar då till Avtalslagen.
Jag hävdar att jag accepterat Spelbutikens anbud, och att dom därför är direkt bundna till att leverera vad de utgett.
DVS en kod.

Spelbutiken börjar nu inse sitt misstag, då det inte fanns någon form av text "Gäller så långt lagret räcker." eller dyl. och informerar mig om att dom ska jobba på att få tag i en ny kod, för att sedan återkomma.

17/9-2013
Jag får här ett mail som lyder;
"Vi blev lovade koder ända fram till release, som de sedan drog tillbaka. Så det är därför. Vi ber som ursäkt för detta.
Vi kan erbjuda dig en tillgodosumma som plåster på såren om det skulle gå bra?

Var vänlig kontakta oss igen om du har ytterligare frågor
MVH"

Jag besvarar att jag inte godkänner någon tillgodo summa på deras sida.
I förhandsboknings koden så ingår ett kortpaket i Hockey Ultimate Team i veckan i 24 veckor á 31,50kr styck.
Jag vill därför ha 756 kronor för att kunna köpa dessa kortpaket manuellt.
Jag skriver också att jag nöjer mig med en kompensation för HUT kortpaketen, och struntar i någon vidare ersättning för de grafiska detaljerna jag går miste om, eftersom det är svårt att sätta en prislapp på det.

18/9-2013;
Det har gått 24 timmar, jag har fortfarande inte fått något svar.
Jag vänder mig till butikens supportchatt och ber om att få ett svar på mitt mail, eller att dom ringer upp mig.
Det dröjer då ca. 1 timme. Så får jag följande svar. "Vi hittar ingen annan lösning än att du får skicka tillbaka spelet.".

Jag har besvarat mailet, där jag beskriver att om jag skickar tillbaka spelet så hjälper inte det mig något i vad som icke har levererats. Då jag inte längre kan förhandsboka i en annan butik och förvänta mig en kod.
Det jag vill ha är en ersättning av något slag.
—————-

Vill poängtera att jag inte är en bitter grinkärring som jag kanske framstår som i texten.
Tycker inte heller att HUT paketen eller de grafiska tilläggen är överdrivet viktiga.
ALLT detta handlar om en princip sak.

Hur kan en butik utlova något som bara går att få tag på en begränsad tid,
För att sedan, ett par dagar efter tidsbegränsningen meddela att produkten är slut?

Ska tillägga att det också har nämnt i mail att "Koderna tog slut för länge sedan."
En text som "Gäller så länge lagret räcker." Eller "Våra koder är nu slut". hade fått mig att agera annorlunda.

Om du köper gammal mjölk i en livsmedelsbutik, dricker mjölken för att sedan upptäcka att den är gammal, så repareras inte misstaget för att livsmedelsbutiken erbjuder sig att köpa tillbaka det halvfulla mjölkpaketet.

Vill starkt varna er Gamers som är intresserad av Förhandsbokningsbonusar mm. för denna butik.
Välj någon som står upp för sina misstag!

Föregående tråd

17 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 17 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..