1
Trillar ihop på isen! Vad fan händer egentligen
Postat av hockeyshark1 den 30 Augusti 2013, 21:47
28 kommentarer · 770 träffar
Okej det jag ska berätta nu är väldigt svårt för många att förstå men jag ska försöka förklara. Jag är 14 år gammal och spelar ishockey. Vi var på cup för 2-3 veckor sen och det var inga problem. Tills plötsligt mitt i en match (ungefär match 6) så fick jag en känsla att jag inte riktigt var där på isen, som en dröm ungefär. Att det inte riktigt var jag som gjorde en dragning slog en pass osv osv. Iallafall jag fortsatte och spela den matchen och tänkte inte direkt på det igen. Nästa dag, 2 nya matcher och jag hade samma känsla igen fast nu hela matchen istället. Klarade mig igenom matchen och gjorde även lite poäng så allt var på topp men jag hade ändå den lite läskiga känslan i kroppen. Match 8 mot Färjestad. Jag spelar halva matchen med samma problem tills jag får pucken och det känns som att allt stannar upp i världen. Benen viker sig och jag trillar ihop. Lyckas kämpa mig till sargen och kommer över och där får jag hjälp bärs ut på bår och min tränare sa efteråt att jag var blek och helt dimmig i ögonen när jag körde mot båset. Vinglade ut och var yr i skallen men inte så att jag tappade balansen så det var som att det snurrade i skallen men det satte sig som sagt inte på balansen.
Sista dagen vilade jag och direkt när jag kom hem kollade jag hjärta och blod. Ingen infektion i kroppen ingenting. Så jag tränade på 5 träningar utan att känna någonting tills idag. 45 min i träningen fick jag pucken och skulle åka in för att skjuta när jag fick samma känsla i kroppen. Armarna tappade all styrka denna gången och jag var bara 2 meter från mål men fick ändå knappt fram pucken dit. Denna gången vek sig inte benen. Jag körde ut i båset och tänkte bara, "vad fan är det som händer"? Snackade med tränaren och han sa att jag skulle gå ut och duscha. Kom hem ikväll kände mig lite konstig i huvudet så att säga. Som jag förklarade yr fast inte så jag tappade balansen och det kändes som att jag inte riktigt var här. Är väldigt tacksam för seriösa svar och om någon annan har upplevt samma sak är jag oehört tacksam för att veta hur du gjorde för att komma ifrån denna grymt läskiga känsla. Tack på förhand!
Sista dagen vilade jag och direkt när jag kom hem kollade jag hjärta och blod. Ingen infektion i kroppen ingenting. Så jag tränade på 5 träningar utan att känna någonting tills idag. 45 min i träningen fick jag pucken och skulle åka in för att skjuta när jag fick samma känsla i kroppen. Armarna tappade all styrka denna gången och jag var bara 2 meter från mål men fick ändå knappt fram pucken dit. Denna gången vek sig inte benen. Jag körde ut i båset och tänkte bara, "vad fan är det som händer"? Snackade med tränaren och han sa att jag skulle gå ut och duscha. Kom hem ikväll kände mig lite konstig i huvudet så att säga. Som jag förklarade yr fast inte så jag tappade balansen och det kändes som att jag inte riktigt var här. Är väldigt tacksam för seriösa svar och om någon annan har upplevt samma sak är jag oehört tacksam för att veta hur du gjorde för att komma ifrån denna grymt läskiga känsla. Tack på förhand!