Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Skaffa jobb

Postat av aka pod den 28 Augusti 2013, 10:21
16 kommentarer · 429 träffar
Tjenare Fragbite!

Jag, 19-årig pojke som tagit studenten på en studieförberedande linje, sitter säkert som många andra som gått liknande linjer och bara pillar sig i naveln eftersom man bestämde sig för att inte söka högskola.

Jag söker jobb dagligen och känner väl mer eller mindre att just min utbildning på gymnasiet (Teknik med IT-inriktning) inte lyser upp jättemycket på mitt CV, då jag flertalet gånger har fått svaret "Bra CV men med dina arbetslivserfarenheter är just du inte den person vi söker till jobbet, tack för att du sökte"

Jag har under mina tre år på gymnasiet fått 0 veckor praktik. Jag har alla somrar sen 8an (2008) fått ett sommarjobb, men nu när jag söker för diverse jobb så får jag ständigt samma svar och det känns jävligt svårt att slå sig igenom i arbetslivet (få kassaerfarenhet, försäljningserfarenheter osv osv)

Hur gjorde ni? Vad var det lilla extra ni la till på ert CV som ni tror gav er ert första jobb?

Tack på förhand och lycka till med jobbsökningarna alla arbetslösa!
Föregående tråd
Nästa tråd

16 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar