Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Buffé strategi

Postat av RexorN den 6 Mars 2011, 01:06
23 kommentarer · 1 219 träffar
Yoo FB!

Jag bara vet att alla älskar att gå på buffé och grejen med buffé är att man måste ha en smart plan. Man vill liksom njuta av att kunna äta så mycket så möjligt.

Jag skulle helt enkelt inte kunna leva utan att äta gott och onyttigt ibland. Som min tränare sa med en öl i handen "Man måste få leva ibland"

Min plan!
Jag brukar förbereda mig själv cirka en vecka innan. Då jag tränar riktigt hårt varje dag och små deffar helt enkelt. Dagen det smäller brukar jag gå upp tidigt, dricka min kopp kaffe och dra ut och springa (Räknar med att bränna cirka 700 kcal, så cirka 1h hård springande)

Det blir oftast kinesisk buffé för att det är typ den ända bra jag känner till. Jag brukar börja med lite kall rätter t.ex sushi chips nötter osv för att värma upp. Därefter blir det tyngre grejer då jag blandar nudlar, kyckling, broccoli, champinjoner och massa annat + sås ofc som de steker åt mig.

Steg två (stekning) upprepas två gånger med 20 min paus emellan. Efter det blir det glass med godis för att kyla ner magen!

20 min paus igen! Och nu upprepning av steg två igen!

Efter mitt sista steg av steg två xD Blir det glass igen för en avslutning

KORTFATTAT
1. KALLT, nötter,chips, sushi
PAUS
2. STEKNING, helt enkelt allt som finns bladar jag
PAUS
2. Steg 2 igen
PAUS
3. Glass
PAUS
4. steg 2 igen
PAUS
5. Avslutning med mer glass och godis

Diskussion:
Hur brukar du göra? Har du någon plan eller brukar bara köra på?
Föregående tråd
Nästa tråd

23 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar