En liten fråga, skulle vara jävligt schysst om jag kunde få svar innan imorgon.
Vad är det för straff för misshandel om man är under 18 år?
Hur mycket kan man slå någon och ändå komma lindrigt undan?
Varför jag frågar är att min lillebror har under en längre tid blivit mobbad i skolan pga att han har en liten cpskada. Från början var det enbart verbal mobbning, men de senaste veckorna har det övergått till fysiskt våld.
Idag kom han hem med en utdragen tand pga att horungarna hade hållt fast honom och sedan knuffat in honom med ansiktet före in i en stenvägg. Han har flera dagar även kommit hem med mindre blåmärken på armarna.
Skolan skiter totalt i vad han utsätts för och säger bara något i stil med "Det ordnar sig". Jag är normalt sett en jääääävligt lugn person som aldrig hetsar upp mig över saker och ting. Jag har nog aldrig ens varit nära någon sorts trubbel tidigare i mitt liv, men nu jävlar kokar det rent ut sagt i mig. Jag vet inte vad jag ska ta mig till.
Känns jävligt omoget att åka till en högstadieskola och puckla på ett gäng 14-15åringar, men i nuläget skiter jag i det.
Tacksam för svar
Hade nu en kille varit på ens flickvän och man slagit han i ansiktet o knäckt ett revben + att killen må dåligt så är de rätt åt han enligt alla..
Är la inget fel om en tjej gör detsamma.
Skrivet med min Android-mobil
Får se hur det blir nu, det verkar som skolan tagit tag i det lite iaf. Om det inte händer någonting så kommer jag hälsa på i skolan.
Men båda dom är rätt uppkäftiga vad jag märkt. Och en av dom går ju runt och frågar massa om cigg, känns så fel att en så ung kille röker, vet inte om du visste om det tinnerholm. Bäst att du får reda på det.
Men helt klart fel av dom på skolan att reta/mobba honom :(
Du bör icke hota eller slå din broders klasskamrater ty detta våld kan i viss mån avspegla sig på brodern i fråga och därav påverka våldet i en negativ riktning. Du bör omedelbart gå anmäla denna kriminalitet till den första poliskonstapeln du råkar korsa väger med.