Att vara gay i dagens samhälle
Hej alla godbitar på fragbite.
Jag upptäckte/märkte/kom ut från garderoben för ca: ett år sen. Och sedan dess har det inte varit lätt i livet. Blickar, kommentarer, våld, hot och viskningar är standard för mig numera.
Jag har tänkt på att göra en blogg för att komma ut till folk att egentligen inte vara rädda. Tillsammans är vi starka!
Men jag börjar lite lätt på fragbite för att få tips och råd om hur jag lättast kommer ut till allmänheten.
Vet ni om någon blogg som man lätt kan börja skriva i?
Hur marknadsför jag lättast bloggen?
För övrig diskussioner; är ni gay?
OT nej jag e inte gay, alkohol o kvinnohål är vad jag tål
Är själv homo btw. :)<34567890
Och #0, jag är inte intresserad av dig, så skriv inte pm.
k
Självklart kommer vissa prata bakom ryggen på dig och så vidare, men och? Böghatare får ingen luft längre. Radikalfeministerna som hatar vita män, däremot, sitter och predikar i DN och Metro.
Det kommer vara lugnt mannen!
Att Anton Hysén hyllas i media betyder inte att en random homosexuell kille inte får stå ut med en massa skit i fikarummet på verkstaden/i skolan eller whatever. Tiden må vara förbi då det är vanligt att man får stryk för att man är bög, så som det var på det idylliska 50-talet, men utfrysning, hot och allmänt förakt är ju ett problem det med. Så länge det ses som konstigt/annorlunda att vara homosexuell är det ett problem, och den inställningen kan jag garantera dig är väldigt vanlig.
#211 Men han är ett exempel, som sagt. Och det finns fler liknande.
Det är omöjligt att svara på dina frågor - när du inte berättar om varför du skriver bloggen. Eller,
"Jag har tänkt på att göra en blogg för att komma ut till folk att egentligen inte vara rädda. Tillsammans är vi starka!"
Bra början. Men vad ska det stå i bloggen? Anordnar du träffar där man möts? Vill du att folk ska få ventilera om deras dag och eventuella tråkigheter? Vill du skriva om ditt liv där du råkar ut för någonting?
Innan du har ett klart mål med bloggen - och vad du vill skriva om - är det väldigt svårt för oss att säga hur du ska nå ut med den.
MVH
Men faktum är att folk älskar Anton Hysén, och att de älskar Mark Levengood och Christer Lindarw och Jonas Gardell och så vidare. Och faktum är att det är socialt självmord att uttala sig emot homosexualitet.
Såg förresten precis att tråden är tre år gammal och att TS en månad efter att han skapat den, skapade en annan tråd med rubriken "Slickade b-rudens vagina". Så, det här är nog inte rätt tråd att vara seriös i.
Med andra ord kan man se på dig att du är bög?
Har absolut ingenting emot homosexualitet men drag queens och folk som klär sig "bögigt" för att visa att dem är bögar är ju bara attentionwhores.
Ens sexuella läggning har ingenting med klädstil/musikstil/sättet man pratar att göra och att anta en bögigt livsstil då är man ute efter uppmärksamhet och uppmärksamhetshoror bokstavligen hatar jag bi som bög som straight har bara märkt att dem är överpresenterade bland manliga bögar.
Eller vad vet jag? alla jag går förbi på stan kan ju vara bögar utan att jag vet vilket är fine men dem som känner ett behov av att visa det varje gång de går ut stör jag mig på.
Skulle aldrig trycka ner någon för ens läggning men jag skulle trycka ner någon för dens beteende.
Känner ett antal bögar. Så länge de inte beter sig i Daniel Paris-stuk så har jag absolut inga problem med det. Accepterar dock självklart sådana också.
Cheers