Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

blue screen, ingen signal...

Postat av walle026 den 15 December 2016, 18:47
6 kommentarer · 481 träffar
halljow fragbite

har ett problem med datorn och kan ej lösa det. Satt och kollade runt på youtube och helt plötsligt från ingenstans så frös hela datan, fick blue screen och jag stängde av den och nu när jag ska starta den igen så står det ingen signal på skärmen.

Själva datorn i sig startar, alla fläktar rullar på osv, men ingen bild på skärmen. Kan inte ens komma in i BIOS.

Har klockat processorn från 3,5 till 4,6ghz för ca 1 månad sedan och det har fungerat hur bra som helst så det borde inte vara någonting med processorn och göra. Jag har suttit och spelat battlefield 1 på ultra och gta och haft massa program igång samtidigt och det har fungerat hur bra som helst, processorn låg på 60 grader som mest så jag tvekar på att det är fel på processorn.

Har även provat bytit skärm och provat olika sladdar så det är också uteslutet. Har provat kopplat in bildsladden i både grafikkortet och moderkortet.

Hoppas att det finns någon kunnig här inne som kan rädda mig,
peace... tack på förhud

BTW specs..
Geforce gtx 1060gb
i5 4690k
SSD
550w PSU blah blah blah...

6 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 6 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..