Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
-3

Bjuda päronen på grönt te?

Postat av aka pod den 27 Oktober 2015, 00:46
41 kommentarer · 2 014 träffar
Hejsan allihopa!

Det är så att jag nyligen kommit hem från en resa runt om hela världen, varav jag tänkt på en sak.
Det är nästan bara i Sverige (Norge, Finland?) det är lite tabu att dricka grönt te! Folk jag bott hos, träffat, kompisars bekanta, kompisars föräldrar, farföräldrar och syskon dricker grönt te i flera utav de länder jag varit i, och de som inte tycker om det, tycker det är helt OK att andra gör det.

Men då tänkte jag på en sak när jag och en tjej som jag träffade i Nya Zeeland satt och drack grönt te med hennes pappa, varför har aldrig jag bjudit mina föräldrar på grönt te? Och isåfall, skulle det vara en bra idé tycker ni? Dom har inte direkt snackat något speciellt om det på så sätt, bara sagt att det är dåligt. Men nu när det ändå växer världen över, borde man inte göra en liten satsning. Skulle faktiskt själv tro att stämningen skulle bli sjukt bra!

Tänkte att de skulle få välja lite, sitta ute/inne, musik/filmmys/tv-kväll, ljus/tända lampor, frukt/godis och chips osv. Vad tror ni?

Mvh, en hängiven grönt te-drickare.

Tillägg, Far är datortekniker och mor jobbar inom utbildningsförvaltningen.
Föregående tråd
Nästa tråd

41 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar