Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Kvadrat-drama?

Postat av Paw Von Lurig den 19 Augusti 2014, 12:14
21 kommentarer · 1 045 träffar
Hej Fragbite!
Längesen man gjorde ett inlägg här men nu behöver jag lite åsikter!
Det hela börjar med att en utav mina bästa kompisar, inte umgåtts riktigt på 1,5 år but still, gör slut med sin flickvän efter hon varit otrogen.
3 månader går och då gör jag även slut med min flickvän efter 2 stadiga år, detta också efter att hon varit otrogen. Det första jag gör är att ringa till en utav mina kompisar och berättar allt. Det enda han säger är att jag måste hitta ett rebound så fort som möjlogt, annars blir det omöjligt.
Jag tar tjuren vid hornen och börjar lägga ut lite trådar, eller snarare en tråd. En dum tråd. Min bästa kompis ex, såklart.
Det hela gick väldigt enkelt och smidigt, jag snapade och frågade om hon visste om något rebound. Dagen efter sitter jag i bilen, på väg till henne.
Hela vägen stannar jag flera gånger för att fundera om det verkligen är en så bra idé. Ringer min kompis (som sa att jag måste hitta någon att ligga med) och frågar om det verkligen är en sån bra idé. Han får mig att inse att dom har gjort slut för 3 månader sedan och att vi inte direkt umgåtts på 1,5 år.
Väl där så har jag tagit med mig några öl, måste ju liksom ha något att skylla på när jag säger att jag inte kan åka hem! Suger i mig mina 6 öl rätt snabbt medan hon dricker en halv vinflaska, vi sitter på hennes föräldrars uteplats och pratar i några timmar innan vi går in och lägger oss i sängen för att dra på nån rulle, skräckis såklart. Classic!
Allt går som det var tänkt. Fram tills 2 dagar efteråt, när hon frågar om jag har lust att dra dit och kolla på huset som hon ska flytta in i. Jag drar dit och vad händer? Ja, ni förstår säkert.
Jobbar dagen efter så måste dra rätt tidigt, vi säger hej då och jag åker framför henne när hon ska åka till jobbet. Väl på jobbet så börjar vi skriva med varandra och det slutar med att hon ska dra till mig helgen som kommer. Redan där börjar jag tänka på konsekvenser. Min kompis kommer ju få reda på allting och jag kommer ligga risigt till, men jag bryr mig inte riktigt. Vi har ju inte umgåtts på så länge.
Helgen kommer och det är varmt, riktigt varmt. Min lägenhet ligger på solsidan så det är väl cirka 30º inomhus. Har även bjudit dit min andra kompis (för att hålla reda på dom kan vi kalla denna kompis Erik och min andra kompis som jag inte umgåtts med Stefan) och hans flickvän, mest för att det ska bli lite casual och så lite "romans" som möjligt mellan mig och Stefans ex (vi kan kalla henne Sara).
Eftersom det är så varmt hos mig så bestämmer vi oss för att dra till min stuga som ligger en bit utanför civilisationen så att säga. Vi kommer dit och drar direkt ut med båten för att bada lite. Både Eriks tjej och Sara bestämmer sig för att inte bada men efter att jag övertalat Sara så ska hon bada med kläderna, vilket betyder att hon kommer vara dyngsur resten av kvällen. Jag förstår vad som kommer hända.
Mycket riktigt så myser vi ner oss under en filt medan vi sitter ute på uteplatsen vid stugan och pratar, dricker och lyssnar på musik. Riktigt romantiskt. Lite för romantiskt. Speciellt när vi dagen innan bestämt att vi bara ska ligga, kk's alltså.
Kvällen kommer och jag och Sara lägger oss i soffan medan Erik och hans tjej lägger sig i en utav sängarna. Soffan ligger i ett annat rum så att vi ska få lite privacy. Även denna kväll slutar det med att vi ligger, riktigt bra. Känner att jag börjat fastna lite för den här tjejen. Inte bra, men vad ska jag göra?
Helgen efter ska vi på en festival, jag har ingen sovplats men vet ju såklart var det finns plats eftersom Saras syster bor i staden där vi ska vara. På veckan innan så drar jag in med henne till den här staden för att "värma upp" inför festivalen. Jag blir full, vi blir full. Vi drar hem till hennes syster och sover, men vi ligger inte för att inte väcka hennes syster och hennes pojkvän. Morgonen därpå så drar vi tillbaka hem till henne och hänger där över dagen. Sen drar vi hem till mig mot kvällen för att sova där. Ännu en gång så ligger vi, förövrigt en riktig myskväll. Inte bra.
På torsdagen drar vi tillbaka till staden eftersom festivalen börjar då. Träffar några av mina kompisar som jag inte träffat på väldigt länge. Dock inte Stefan. Jag och Sara anländer till festen tillsammans och efter att jag snackat lite med Erik så bestämmer vi oss för att berätta hela historien för en utav mina kompisar. Han tyckte inte att det var så svårt att lista ut att det var något på g. Detta gjorde mig sjukt orolig. Hur snabbt skulle inte Stefan förstå då?
Kvällen fortsätter, blir lite less på alkohol så drar iväg och köper andra berusningsmedel. Vi drar hem till kompisen och fortsätter festen där. Alla blir hög, utom jag. Det slår inte riktigt. Detta gör att jag blir lite less, speciellt då jag betalat för allt, men jag tänker inte på det så mycket.
Nu är det dags att gå och se första artisten. Väl där så träffar vi en utav killarna som Sara legat med. Ingen big deal för mig riktigt, bara jag inte tappar min sovplats. Dock har hon berättat för mig att det är fel vecka så jag är inte direkt orolig.
Efter ett tag blir jag och kompisen lite less så vi letar oss mot en krog för att bli lite full, väl där träffar jag mitt ex syster och hennes kille, pratar lite med dom innan vi letar oss mot nästa ställe. Där träffar jag Sara igen, riktigt tankad. Beställer in lite champagne, för att jag ska slippa bjuda resten av kvällen, och sitter där och tittar medan hon raggar på massa andra killar.
Två timmar flyger förbi och jag och kompisen bestämmer oss för att gå upp till han igen för att röka lite. Den här gången snålar vi verkligen inte och jag blir hög som ett jävla hus. Börjar då leta efter Sara, klockan börjar bli mycket och jag är trött. Efter många om och men får jag tag på henne och det visar sig att hon är med den där killen hon låg med innan.
Börjar sätta ena foten framför den andra och styr mot hennes syster då jag vet att hon skulle vara där i närheten. När jag hittar henne så strular hon med den där killen. Bryr mig inte så speciellt mycket då jag vet att hon inte kan dissa mig heller, killen kommer ju dissa henne om han får reda på att hon har mens.
Vi drar hem till hennes syster och sover, och jag är fortfarande riktigt hög. Men har inte berättat något, men hon var så full så hon såg inte något heller.
Natten blir till dag och Sara säger till mig att hon vill fara hem till mig och åka tillbaka på lördagen. Eftersom jag brände 4000 kvällen innan var jag inte så sugen på att vara kvar heller så vi drar hem till mig och är med varandra hela dagen. Detta är första gången som jag verkligen börjar fundera på vad vi egentligen har för sorts förhållande. Har aldrig varit med om någon kk som vill hänga såhär mycket.
Lördagen kommer och ingen utav oss är sugen på att dra in till staden igen. Hon känner sig sjuk och jag känner mig trött. Jag skjutsar hem henne och drar sedan hem själv och blir sjuk.
Veckan efter så jobbar båda väldigt mycket men vi lyckas ändå klämma in ett och annat besök, kan ju inte låta "the little guy" skrumpna. Hänger även mycket med hennes föräldrar, och hennes lillebror. Middagar och sånt där som man kanske inte gör då man är kk's.
Helgen börjar närma sig och det visar sig att hennes tjejkompis som hon bor med ska åka iväg med sitt jobb på någon firmaträff, så jag och Sara bestämmer oss för att vara med varann den helgen. Morsan hör av sig till mig och undrar om jag vill hänga med till en annan stad och shoppa, gå på IKEA och sånt där. Visst säger jag, men Sara vill följa med. Även där, väldigt konstigt om man bara är kk's.
På fredagen så ska vi ut där jag bor med några av mina kompisar för att fiska kräftor. Även där börjar folk referera henne som "din tjej" och sånt där. Vi badar för oss själva, myser och strular. Precis som vilket förhållande som helst.
Väl på IKEA så är vi med varandra hela dagen, shoppar, tittar på sängar och soffor. Hela kitet. Lite förhållande-varning om ni frågar mig! Till och med morsan frågar om vi är på g. Nej, säger jag. Vi är bara kompisar. Vad ska jag säga liksom? vet ju inte ens själv vad som händer.
När vi kommer hem så lägger vi oss i soffan och softar lite, efter ett tag så föreslår Sara att vi ska fara hem till mina föräldrar för att spela sällskapsspel. Denna idén dödar jag dock direkt då jag känner att det börjar gå lite för långt. Vill inte att det ska bli något innan jag vet vad mina andra kompisar känner om att jag påbörjar något med Stefans ex.
Helgen blir vardag och jag är ledig hela veckan. Pratar lite med Erik om situationen och ber honom luska ut så mycket som möjligt om vad Sara tycker och tänker om oss då han jobbar med henne. Hon säger att hon inte riktigt vet men att hon tycker att vi har riktigt roligt ihop. Exakt som jag känner då.
På tisdagen bjuder hon mig på middag hemma hos henne, tacos. På vägen dit så dör min telefon, hade tappat den i en skål med mjölk veckan innan och nu bestämde den sig för att lägga av, typiskt. Hade hört att ris skulle funka riktigt bra men Sara hade inget hemma så vi var tvungen att gå hem till hennes föräldrar. Där blir vi bjuden på fika och vi sitter där ett bra tag och pratar. Hon börjar kludda i någon tidning och jag hänger på. Efter ett tag skriver hon "Sara *****" sedan mitt namn under. Sen sätter hon ett plus mellan. Sen tittar hon på mig och ler. Eftersom jag är en riktigt sucker for love så kändes det nästan som att det var "klippt och skuret". Nu var det på riktigt.
Vi drar hem till henne och sover där, jag drar hem på morgonen eftersom hon jobbar. I bilen på väg hem ringer jag Erik och berättar allt som hänt. Han säger väl samma sak som jag tänkt, nu var det på riktigt.
Onsdag blir torsdag och mitt ex hör av sig och frågar om jag tänkte dra på en tillställning som ägde rum där Sara bodde, samma ställe som mitt ex växte upp. Självklart sa jag, måste bara fixa sovplats. Då frågar hon mig om jag inte ska sova hos Sara. Hur vet hon det? har inte sagt någonting om det och det är verkligen inte många som vet. Efter att jag pratat lite med henne så kommer det fram att hon vet det mesta, att vi spenderat väldigt mycket tid tillsammans och så vidare. Eftersom jag sagt till mina kompisar att dom inte ska berätta det för någon så är det ju någon som sagt ändå. Nu är det bara en tidsfråga innan Stefan får reda på allt. Mycket riktigt så får jag ett smsa senare där det står att jag inte ska komma på den där tillställningen i helgen. Ringer till Stefan och försöker förklara allt för honom men han lyssnar inte, kallar mig svikare och att han inte förstår hur man kan göra så mot en kompis och allt. Välförtjänt. Han säger även att om jag kommer dit så kommer jag få stryk av massa av hans kompisar.
Ringer sedan Sara och hon är förtvivlad. Stefan har ringt till henne och berättat hur mycket han hatar henne och sagt att han vill att hon ska dö, bland annat.
Ringer sedan till Erik och förklarar situationen, han tar det hela lugnt och säger att ingen kommer göra något. Dom har inte med det att göra. Visst, det har han ju rätt i, men hur många gånger händer det inte att man spöar någon oavsett om man har med saken att göra eller inte.
I vilket fall så övertalar han mig att dra dit ändå, kanske inte världens bästa idé men tänkte att om någon vill ge mig stryk så får dom väl göra det. Är ju inte så att jag inte förtjänar det.
Lördag nalkas och jag gör som jag bestämt, jag åker dit och träffar alla kompisar. Inte en enda som har något dumt att säga eller vill slå ner mig. Blir lite förvånad att alla skulle ta det så moget.
Träffar även Sara där, inget händer, vi vet att vi ska spela det lite coolt så vi inte irriterar Stefan eller någon utav våra gemensamma vänner.
Mitt ex letar upp mig lite senare på kvällen och vill prata, vi går iväg lite avskilt och pratar. Det hela slutar med att vi strular och bestämmer oss för att leta något ställe där vi kan ligga med varandra. Vi hittar ingenstans så hon hänger med mig hem när kvällen är slut. Kanske inte världens bästa val.
Morgonen därefter vaknar vi upp med varandra och ligger igen. Sedan lägger vi oss i soffan och tittar på någon serie, efter ett tag så ligger vi igen och duschar sedan tillsammans. Allt känns som vanligt, som att vi är tillsammans igen. Vi myser, pussas och skrattar.
På kvällen så är det dags för mig att skjutsa hem henne. Eftersom min bil är på verkstad så måste jag låna morsans bil, förklara att jag ska skjutsa hem henne och hon blir väldigt förvånad och frågar om det var en bra sak att hon hängde med mig hem. Hade inget bra svar så la bara på.
På väg hem till henne så gör jag något hemskt dumt. Jag smsar Sara och frågar om hon är vaken. Grundtanken var väl att jag skulle dra hem till henne efter jag skjutsat mitt ex, inte så genomtänkt kanske, speciellt inte då mitt ex såg att jag smsade henne. Hon blir sur och arg på mig, att jag kan göra nått sånt efter dagen vi haft. Håller helt med, en riktig douche är jag!
Ringer till Sara och berättar vad som hänt, ingen direkt reaktion. Tydligen så hade Stefan varit hemma hos henne under dagen också. Han mådde tydligen dåligt över allt som hänt.

Nu till frågan, vad ska jag göra?
Försöka lappa ihop det med exet?
Fortsätta jaga Sara?
Eller ska jag försöka bli kompis med Stefan?
Känns som jag redan förlorat vänskapen med Stefan, men man vet ju aldrig. Bro's before hoes kanske?

Sorry för lifestory men kändes som att det behövdes för att ni ska kunna ge bra "tips" baserat på all fakta.
Jag hoppas i vilket fall att det var en någorlunda trevlig läsning och att ni saknat dessa historier, längesen jag såg en på fragbite.
Tacksam för seriösa tips, sitter i ett litet träsk här!
Peace!

21 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 21 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..