God afton!
Har träffat en brud som jag gillar en hel del. Vi har träffats nu i några månader som vänner men vi har båda vetat (trodde jag) vad det hela handlade om. Vi hade det trevligt osv lite filmkvällar, övernattningar med hångel osv. inge ligga tyvärr. Nu verkar grunden alltså lagt för ett legit förhållande.
MEN... idag hörde jag inte ett ljud från telefon, körde "the waiting game". Skulle sova hos henne inatt men hade inte hört något förns typ klockan 15 där hon enbart skrev "Kan vi ses o snacka lite ikväll?" Insåg redan då att det var trubbel i paradiset om man säger så. Åkte dit och hon säger i princip "Jag mår inte så bra och vet inte om jag vill ha ett förhållande just nu" Jag frågade givetvis eftersom jag är förtjust i tösabiten om det aldrig kommer bli nått mellan oss mer än vänskap osv då säger hon "Nej jag vet inte, tycker ju om dig jättemycket men just nu måste jag fundera över det blabla"
Nu mina kära 30slakare in arms, vad ska jag göra åt denna sörja?
Funderar på att bara ignorera henne totalt tills hon ev. skriver till mig igen. Låter det som en bra idé eller har ni några andra förslag? Observera att daska 30slaken i pannan inte är ett alternativ.
Tack på förhand
Gå vidare!
Fråga henne vad det är och varför, är det något på grund av dig eller är det något du kanske kan hjälpa till med. Visa henne att du bryr dig, att du vill kämpa för henne, att du kan hjälpa henne, för jag antar att det är det hon vill, om hon nu "testar" dig. Om inte, otur mannen.
Jag hade inte ignorerat henne, eller låtit henne va, utan jag hade gått till grunden med problemet och fått svar direkt. Vill hon inte så vill hon inte, då vet du det i så fall.
Säg att det blir dig eller inget.
Frågade som sagt om det var något jag hade gjort o hon sa nej isåfall skulle jag sagt det. Hon sa typ att hon inte mår så bra just nu. Förstår det fan inte, fanns lite problem med ex osv som vi löste tillsammans i söndags och sen när allt är lugnt o så så droppar hon den bomben liksom. Jävla brudar varför ska dom vara så jävla krångliga? Alla hjärtans dag är ju snart här köpte ett halsband till henne som jag tänkte ge till henne men de känns ju inte som nån vidare idé nu. Något annat jag skulle kunna göra då?
Hon kan inte gå i ide så fort hon mår dåligt, livet fungerar inte så. Du skulle till och med kunna locka fram det med att du berättar hade köpt en present till henne till alla hjärtans dag, hon kanske får lite skuldkänslor då och berättar. Värt ett försök i alla fall, du har ju inget att förlora just nu. Visa och förklara för henne hur mycket du bryr dig, visa att du finns där för henne. Försök resonera med henne(omöjligt många gånger, jag vet).
Annars får du väl ge henne ett ultimatum, antingen så berättar hon för dig vad det är, eller så får det vara. Vägrar hon berätta under en längre tid så är det förmodligen något med dig(behöver dock inte vara ditt fel), eller hennes känslor för dig, eller till och med att hon börjat tycka om någon annan. Det är vad jag skulle gissa på, men som sagt, man vet aldrig med tjejer.
Släpp henne och låt tiden gå, kanske ångrar hon sig? Men även om hon ändrar sin uppfattning är det någon du vill investera din tid i? En tjej som inte tycker att du är värd att satsa på även fast hon har det "jobbigt".
Komigen, vi vet alla att träffar vi någon riktigt jävla bra så är sällan andra saker något problem.
Sluta lura dig själv och ge INTE någon present på alla hjärtans-dag, då har du verkligen satt spiken i kistan.
Jag står fast vid mina kommentarer, fortsätt försöka, jag menar inte att du ska be henne att vara tillsammans med dig, utan att du bara ska försöka reda ut vad det beror på. Det kan lika gärna vara en liten skitsak som att hon är rädd för själva förhållandet, och att det inte har något med dig som person att göra.
Hade jag sumpat en riktigt bra tjej för det här (vad nu problemet kan vara) och svaret är nästan alltid nej, är det ja så kanske inte tjejen väger tyngre än problemet.
Självklart finns det undantag och det är möjligt att det kan vara så i det här fallet men då kommer hon att höra av sig, garanterat. Gör hon det inte så har du ditt svar.