1
Telia lyckas inte lösa problemet?
Postat av Låst Konto 123 543 den 12 November 2013, 21:15
33 kommentarer · 382 träffar
Har ADSL och enda sedan Beck installation var ute i gatan och lät ena elskåpet stå öppet (dvs anslutnigarna för adsl telefoni och dylikt) så har våran anslutning gått åt skogen så fort det är fuktigt/regn ute
Haft tekniker från Eltel här och varje gång säger dom
"Ne-ee vet faktiskt inte vad problemet är."
Varje gång har allting blivit normalt igen när killen lossat i elstolpen och kopplat ihop igen. Så ringer till Telia och säger
"vi har låg hastighet exakt samma problem som tidigare. Kolla under våran notis så ser du Eltels uppgifter om läget, skulle kontakta er igen om problemet uppstod ytterligare en gång"
Då börjar telia med att vi ska koppla ur telefoner blabla resetta modem sedan ringa tillbaka. Kan dom inte bara lyssna och läsa anteckningar från teknikerna? och skicka en förbaskad tekniker som löser problemet eller låter oss få kompensation eller vad fan dom nu vill göra med situationen
Upplever ni telias support eller andra bredbands avdelningar på samma vis? att dom aldrig lyssnar vad kunden har att säga utan kör sitt race om att starta om modem och liknande som att vi är dumma i huvudet när vi haft exakt samma sak tidigare och skulle återkomma
Haft tekniker från Eltel här och varje gång säger dom
"Ne-ee vet faktiskt inte vad problemet är."
Varje gång har allting blivit normalt igen när killen lossat i elstolpen och kopplat ihop igen. Så ringer till Telia och säger
"vi har låg hastighet exakt samma problem som tidigare. Kolla under våran notis så ser du Eltels uppgifter om läget, skulle kontakta er igen om problemet uppstod ytterligare en gång"
Då börjar telia med att vi ska koppla ur telefoner blabla resetta modem sedan ringa tillbaka. Kan dom inte bara lyssna och läsa anteckningar från teknikerna? och skicka en förbaskad tekniker som löser problemet eller låter oss få kompensation eller vad fan dom nu vill göra med situationen
Upplever ni telias support eller andra bredbands avdelningar på samma vis? att dom aldrig lyssnar vad kunden har att säga utan kör sitt race om att starta om modem och liknande som att vi är dumma i huvudet när vi haft exakt samma sak tidigare och skulle återkomma






