Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Telia snille?

Postat av Låst konto 146056 den 21 Oktober 2013, 19:33
34 kommentarer · 1 624 träffar
Har ADSL och snackade med en kille först som babbla på att det först inte fanns något fel. Sedan såg han störningar sedan såg han ingenting. Iallafall skulle jag återkomma och denna chatt är alltså felanmälan

Han kan ju inte heller läsa för fem öre.

Välkommen! Jag heter Johan, vad kan jag hjälpa till med?
xxxx | #: xxxxxxxxxxxxxxxxxx | q: Låg hastighet kolla notis
Tjena Johan det ska tydligen ligga en notis om tidigare chatt
Iallafall har haft låga hastigheter tidigare och problemet har legat i skåpet utanför. Vi har för närvarande 3mbit ner och 1 upp och brukar ligga på 14/2
Johan: Hej! Jag såg noteringen.
Det kan vara så att fel ligger utanför, men jag kan med säkerhet inte säga detta. Jag skulle därför vilja be dig testa att koppla in med ett annat modem för att utesluta kringutrustning. Bokar jag en tekniker nu och det visar sig vara fel på modemet så blir du debiterad för teknikern.
Johan: Skulle fel kvarstå med annat modem så föreligger felet med all säkerhet i station
Vi har inget annat modem? vad är det ni på support inte fattar.. är ju som natt och dag detta. Vissa fixar problemen snabbt och andra ja vad fan gör ni?
Johan: Jag vill börja med att be dig vårda språket. Jag accepterar inga svordomar i denna chatt. Om det förekommer igen så avslutar jag.
Anledningen till att jag ber dig testa med ett annat modem är för din skull, ofta föreligger felet i just det modem du har, det orsakar denna typ av fel. Jag bokar mer än gärna ut en tekniker åt dig nu, men då ska du vara medveten om att du kan bli debiterad för teknikern
Vi har haft Eltel tekniker här ute tidigare. Dom har behövt pilla lite i stolpen utanför på gatan! Sedan har dom utan problem mätt 14.
Johan: Då tolkar jag det som att du vill att jag bokar ut en tekniker.
Bokar ut en tekniker? Vi behöver en tekniker som kollar i gatan
Johan: Jag kan absolut boka ut en tekniker. Jag behöver ett mobilnummer de kan återkoppla på
073xxxxx. Menar en person som mäter där ute på gatan som sist. Skulle det nu mot förmodan vara så att han upptäcker med sina instrument att felet ligger på insidan vill vi först avgöra då.
Mvh xxxxx
Johan: En tekniker är nu utbokad. Felet kommer att vara avhjälpt inom 3 arbetsdagar. Om felet är orsakat av felkoppling eller trasig utrustning så kommer ni bli fakturerade för teknikerbokningen, det har ni accepterat i samband med att jag bokar ut teknikern.
Johan: Jag får önska dig en fortsatt trevlig kväll
Den trasiga utrustningen du syftar på är isåfall ett modem som ni gett oss. Det jag bett om är en teknisk bokning för att mäta in till huset och förhoppningsvis fixa det som tidigare gånger
Johan: Modemet är kundägd utrustning som vi tillhandahållit, men som du äger. Om felet föreligger i modemet så kommer ni bli debiterade. Teknikern kommer att mäta och åtgärda det fel som uppdagas. Om felet beror på ledningar eller stationsfel står Telia för kostnaden.
Tack för att du kontaktar oss och välkommen åter!

Svordomar? blir skickad fram och tillbaka när detta problemet funnits i flera år. Tidigare har Eltel skickat tekniker till gatan som fått mäta med sina instrument och finjustera och vips är hastigeten uppe på normalt igen

Vad är det för kompetenser som krävs för att få jobb på telia. Eller använder dom sig utav praktikanter vid supporten?

34 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 34 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..