Hej!
Nu är det så att jag vill skriva av mig lite då jag har problem. Jag är i dagens läge lite för besatt av min dator. Jag gör oftast ingenting på dagarna förutom att sitta vid datorn. Spenderar tid med min flickvän ett par dagar i veckan.
Jag har nyligen tagit studenten vilket har gett mig ännu mer tid framför datorn.
Jag vet hur illa jag lever för tillfället, men det är så jävla svårt att bara släppa det som gör mig lycklig. Jag blir psykiskt glad av att sitta vid datorn, men fysiskt blir jag bara sämre för varje dag som går.
Det jag behöver göra är att skaffa någon typ av dags aktivitet att göra. Jag spelade innebandy i 12 år innan jag slutade pga olika skäl. Men jag kan tänka mig att börja på någon ny sport.
Jag vill ha hjälp av er. Har någon av er suttit i min situation? Vad gjorde ni för att ta er ur den?
Jag tar gärna emot på förslag av saker att göra på dagarna också.
Ni som säger "sök jobb" etc etc. Jaa, jag söker jobb. Men jag vill även ha en hobby som inte involverar datorn helt enkelt. Jag vill bli kvitt mitt beroende.
Peace!
Finns otroligt många hobbys. Att bli "lycklig" vid datorn är enkelt, men verkligen inte hälsosamt eller vettigt.
Det är ett lätt substitut till annat och är beroendeframkallande pga dess simpelhet.
Skaffa en hobby med din flickvän, försök hårdare att skaffa ett jobb. Vet av egna erfarenheter att ett arbete i sig kan få bort en rejält från datorn, även när man kommer hem :)
När jag är ledig vill jag bara softa vid datorn och lira lite HoN.
lycka till! :)
#2 Det lät inte så underbart tbh. Jag vill inte heller vara en workaholic som inte kan göra nåt annant än att jobba. Men smaken är som baken! :)
#3 Gymkort har jag redan. Går ibland men inte ofta :)
skaffa vänner?
Och vänner har jag. Snackar med dom i stort sätt varje dag. Men blir inte att träffas så ofta då alla bor en bit bort.
Golfsäsongen börjar lida mot sitt slut och är tyvärr lite dyrt men absolut något du bör överväga.
Hiking är något jag börjat tänka på, verkar vara populärt bland rätt unga personer. Att åka en tur lite norrut och bara gå runt i skogsled och liknande och njuta av utsikter och naturen bör vara hälsosamt på alla aspekter :)
ALLT går att göra. Tänkte t.om börja sticka/virka något till hösten nu haha, det är iallafall en hobby! Sen finns det så otroligt många jävla böcker att läsa som innehåller så mycket kunskap som är onödigt att strunta i att läsa.
Det viktigaste är ju dock att få inspirationen. Gå ut på en promenad och lyssna på lite musik, 15 minuter av det kan få en att få ett mycket gladare och mer inspirerat tankesätt :)
Nu när du tagit studenten är det ju dags för jobb? Vilken linje gick du på om man får fråga?
Jag gick IT-Media med inriktning Foto.
även om jag har ett fysiskt jobb 7 - 16 så har jag tokmycket energi över, men allt jag gör är att sätta mig vid datorn bara för att ingen i min kompiskrets orkar göra något efter de jobbat.
Alla är olika och jag hoppas jag hittar en kompis någongång som har lika mycket energi över som jag har!
Jag gymmar ej, har gjort men funderat starkt på att börja igen.