Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Fångat en fågel

Postat av Omegahund den 24 Juli 2013, 18:32
51 kommentarer · 560 träffar
Det flög precis in en fågel i fönsterrutan, nu sitter den här bredvid mig helt orädd. Kanske är den i chocktillstånd, vad vet jag...

Kan iallafall klappa den och ta upp den utan att den bryr sig eller blir rädd. Den verkar inte heller ha ont.

Det är en väldigt fin fågel, den finaste jag sett.

Här är en bild på den:

http://imgur.com/kMSy8w5

Så vad ska jag döpa mitt nya husdjur till och vilken ras kan det vara?

*EDIT*
Det är kväll nu och jag har matat pippin med lite bröd samt droppat ner 2-3 små droppar vatten från fingertopparna ner i näbben. Fågeln kan hoppa omkring lite men har inte flugit iväg än. Vet inte om vingen är skadad men tror inte det då den verkar se fin ut.

Vill inte ta in fågeln ifall den skulle vilja flyga iväg så har gjort en liten skyddad "säng" uppe på altanbordet så inget djur äter upp den. Tog ett paraply och la en pläd över, innanför så finns det en gren jag bröt av från vårat plommonträd. Har även en skål med vatten där inne.

Hoppas han flyger iväg imorgon, har döpt han till Juli men vet inte om det är en kille.
Föregående tråd
Nästa tråd

51 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 51 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..