Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Dålig service historia!

Postat av HASSE BLOMQVIST den 12 Juli 2013, 02:12
6 kommentarer · 637 träffar
Tja fragbajt!

Jag är missnöjd med servicen kring min mobiltelefon och jag undrar vad ni tycker att jag borde få för kompensation och tror ni att jag kommer få något?

Har ni varit med om något liknande och hur gick det för er?

Min historia till PhoneHouse:

Den 28 Maj så upptäckte jag helt plötsligt att det var 3 st streck på min mobilskärm (ca 1 månad gammal Xperia Z). Jag gick senare samma dag in på Phonehouse i forumgallerian i Uppsala för att ta reda på vad jag skulle göra. I butiken fick jag höra att dom kunde skicka den på en garantikontroll eller vad dom kallade det där dom kollar på den och ser om dom kan laga den på garantin. Jag skulle enligt honom få tillbaka mobilen efter 2 max 3 veckor. Veckorna rullar på, och beroende av mobil som man är så försöker jag låna mobiler fram och tillbaka av folk för att lösa det. Man hoppas såklart att det bara ska ta 2 veckor men tiden rullar på.

Efter att det gått 4 veckor utan att jag hört ett ljud om min mobiltelefon så börjar jag fundera. Jag kontaktar kundservice via phonehouse hemsida som efter långa efterforskningar får veta att dom bara lagt undan min mobil åt sidan och inte ens börjat med den, och detta alltså efter 4 veckor. Hon ursäktar det och säger att dom ska börja med den så snart dom kan. Hade jag alltså inte kontaktat så hade tiden förmodligen runnit på bra mycket längre innan dom över huvud taget kollade på den.

Någon dag senare så får jag ett mail där det står att dom inte tänker fixa felet på garantin utan jag får välja mellan att byta skärm för ca 1800kr eller att få den tillbaka skickad till butik för ca 300kr, alt skrota den gratis. Jag svarar i min missnöjdhet att jag vill att dom skickar tillbaka den till butiken, sedan får jag inget svar. En vecka senare har jag fortfarande inte hört ett ljud om min mobil, det har nu gått över 5 veckor sen jag lämnade in den.

Jag tar mig till Phonehouse för att ta reda på vad som står på. När mannen bakom kassan har krånglat en stund så säger han att den FORTFARANDE ligger kvar på verkstaden och det känns som ett skämt. Han säger att någon har missat att vidarebefodrat mitt mailade svar till verkstaden. Det betyder alltså att om jag själv inte hade gått in i butiken så hade den legat kvar i verkstaden och efter 30 dagar utan svar, skrotats. Jag ska få tillbaka den utan kostnad men för mig kändes det som en klen kompensation redan då.

Jag får ingen ursäkt av butikspersonalen utan dom båda låter väldigt oberörda. Han talar om att dom skickar den direkt och att jag kan hämta mobilen på måndag, senast tisdag veckan därpå, alltså denna vecka. På tisdag har jag som vanligt inte fått höra något angående min mobil så jag tar mig till butiken för att fråga vad som står på. Dom talar där om att den inte kommit men att den borde komma onsdag, senast torsdag. Nu har hela torsdagen gått och ingenting har jag hört. Ska man önska sig en ny mobil i julklapp kanske?

Efter att ha fått tillbaka en oreparerad mobiltelefon, om jag nu någonsin kommer få tillbaka den, utan att någon gång under denna period ha blivit kontaktad utan alltid tagit mig tiden själv och på det få denna fjuttiga kompensation så kan vi ju aldrig någonsin rekommendera Phonehouse för någon igen.
mitt meddelande till PhoneHouse

6 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 6 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..