Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Varför är det förbjudet att vara otrogen

Postat av Amanda1337 den 11 Juli 2013, 16:32
12 kommentarer · 539 träffar
Jag personligen har en konservativ syn när det kommer tillrelationer. Normen kring att man "ska" hålla sig till en partner är unikt för människor, och det kan ge väldigt många fördelar i vardagen eftersom det är lättare att driva ett hushåll när man är två.

Det som gör mig fundersam är varför det är socialt acceptabelt med att vara "otrogen"?

Bägge personerna i ett förhållande vill i 9 av 10 fallen knulla med andra, men de avstår från detta p.g.a. kulturella normer som gör att deras partner blir olycklig och sårad. Varför den oskrivna regeln finns är i grund och botten människans svartsjuka. Det är knappast en god egenskap (ärligt talat så vet jag inte vad det säger om detta men det är en poäng att lyfta fram dock).

Och vad är det som jag vill komma fram till? Jo att alla förhållanden skulle vara mycket lättare att bevara ifall det var "tillåtet" att knulla med andra, eftersom då skulle inte folk skilja sig p.g.a. (just det) otrohet vilket är den största anledningen till skilsmässa idag.

Man kan väl vara kär en person medan man blir tänd på andra?
Kärlek och kåthet är helt olika saker.

Vad finns det för negativa sidor med otrohet om man bortser ifrån dagens konservativa normer?

Några som känner igen sig?

12 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 12 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..