Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Sjukaste/läskigaste kvällen

Postat av rezahrekshun den 1 Juli 2013, 17:39
11 kommentarer · 614 träffar
Tja grabbar

Fyfan, igår var den sjukaste kvällen i mitt liv troligtvis. Jag gick o sov ganska tidigt så jag vakna upp runt 2:30. Jag märkte att jag inte skulle kunna somna så jag satte på TVn ett tag o kolla lite. Det var 2 skräckfilmer på 3an och 5an, ena som jag zappade bort direkt för att det var nån äcklig blodscen som jag inte är speciellt förtjust i. Så det fick bli den andra där det var en stor kraftig snubbe med nån jävla äcklig mask(typ jason voorhees), med skogshuggar look som sprang runt o mörda folk. Jag kolla på detta i ca 20 min, när jag märkte att jag blev lite hungrig.

Jag gick ut till köket och skulle ta fram korvpaketet(för grillning) och som i vanlig ordning så vaknar min hund(vi kan kalla han Ralf :P) och kommer fram tröttsamt men nyfiket till kylskåpsdörren i hopp om att få sig nånting gott.
Han verkar inse att hans öde ser dystert ut och går o lägger sig igen. Jag går ut på balkongen, sätter på grillen och lägger på 2 korvar. Förutom att en tung lastbil åkte förbi en bit bort(jävligt kusligt ljud förövrigt) så var det helt tyst, dött och mörkt. Fick lite kalla kårar, i och med att jag nyss kollat på skräckis.

Hur som helst så lämnar jag balkongsdörren på glänt och går in i mitt rum igen för att kolla tv. byter till nån halvkass serie istället då jag tappa lusten för skräckfilm. Ca 5-10 min senare går jag ut för att vända på korven. Jag lägger märke till att Ralf ligger i soffan nu i vardagsrummet i en märklig ställning så jag inte ser ögonen, ovanligt faktiskt. (man går förbi vardagsrummet när man ska till balkongen). När jag kommer ut märker jag att korvarna är borta. Blir lite shockad först men kommer snabbt på att det måste varit Ralf som hoppat upp och tagit dom, han gjorde en liknande sak förra månaden. Aja, det som hänt har hänt tänker jag och tänker inte mer på det. Jag går tillbaks till köket, hämtar korvpaketet och lägger på den sista korven. Fortfarande lika ruggig atmosfär ute. Denna gång stänger jag balkongsdörren så att inte Ralf ska kunna smita ut och ta den.

Jag går tillbaka till TV-tittandet medans jag väntar. När jag misstänker att det är dags för vändning går jag ut igen. Ralf ligger kvar på samma ställe. När jag kommer ut ser jag att korven är borta. Med skräckfilmen fortfarande i baktanke, fryser jag till typ, blir riktigt rädd. Kollar hastigt runt om mig medans jag känner att mitt hjärta börjar dunka snabbare. Min förmåga att kunna tänka klart reduceras snabbt och jag börjar tänka "stängde jag verkligen dörren? Jag kanske inte gjorde det".

Jag går in igen, tänker att det kanske är Ralf som tagit alla 3. Jag ropar på han, ingen respons. Ropar på han igen och går fram till han. Samtidigt tänker jag "vad fjantigt att jag blev rädd av incidenten som nyss hänt" men jag får ändå en äcklig känsla när jag kommer fram till Ralf. Jag går tillbaka och stänger balkongdörren och tänder spotlighten. Går sedan fram till Ralf igen, testar att säga hans namn igen och utan respons så bestämmer jag för att vända han så man ser ansiktet. Får se detta: http://i.imgur.com/V4A8DEq.jpg ?1 fyfan, kan inte beskriva den känslan när jag såg det. Känns som en stöt som gick genom hela kroppen. Börjar direkt tänka på skräckfilmen förut och blir helt frusen, kollar långsamt omkring mig(kunde knappt göra det). Aldrig varit så rädd i mitt liv. Jag sitter säkert där i shock i typ 20 min innan jag tar upp mobilen och tar ett kort(:P).

Går sakta sen tillbaka till mitt rum, låser in mig och lägger mig i sängen och försöker reflektera över vad fan som nyss hände. Somnar in efter ca 1-2 timmar. Farsan märker såklart händelsen när han vaknar för jobb och drar iväg till veterinären med Ralf. Det visar sig att han fått någon slags hjärtattack.

Även om Ralf tog dom 2 första korvarna så är jag i eftertanke 100% säker på att jag stängde dörren andra gången. Har ingen aning om vad som hände med sista korven, har dock några teorier.

disk; har du varit med om nåt liknande eller nåt annat sjukt?

11 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar