Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Fika med fd lärare? (Flörtig)

Postat av Anonym1994 den 19 Juni 2013, 12:07
16 kommentarer · 599 träffar
Hej!

Jag tog studenten för ca en vecka sedan och har sedan i höstas ungefär fått ganska bra kontakt med en av mina lärare. Vi pratade ofta ensamma på hans arbetsrum (i snitt kanske 2 ggr per vecka) och har väldigt liknande intresse inom hans undervisande ämne. Jag är en 19-årig tjej och han 55+ år gift med adopterade barn runt 12 års åldern.

I samband med alla dessa samtal vi haft har han alltid rest sig upp och kramat (med båda armarna, jag besvarar) mig när jag är påväg att gå. Han sa även en gång i början i höstas att jag var hans själsfrände och log, efter en kram. Kramar mig även om jag bara kommit till honom för en snabb fråga som tagit någon minut. I början var det ganska snabba kramar (men lite mer intima kramar än "vanligt") - senare under året (jan/feb typ) började kramarna bli mer intima - kinderna mot varandra, kropparna väldigt nära, flera kramar i rad.

Någon gång då och senare alltid under hela våren började han lägga sin hand vid min midja/höft - t ex om jag stod bredvid honom och pratade och la min hand på hans axel och han satt ned. Även efter kramar. Ibland nästan strykit längs revbenet/sidan mot midjan. Tar min hand ibland under hela samtal, håller vid underarmarna osv. Jag gör tillbaka. Han ler alltid mkt i samband med "beröring". Ibland blir lite röd i ansiktet.

Han säger även saker till mig som "du är den bästa elev jag någonsin haft"(sagt det om mig till andra lärare, elever också), "du är inte som alla andra", "du är mkt duktigare än alla andra", "finns inte många gram för mkt där inte", "det finns många dimensioner av dig", "du är som min fru"(en gång, skämtsamt). Även låtit mig läsa hans kurser i för väg, varför vi fick så bra kontakt till en början.

Under studentveckan sa jag då vi träffades ensamma att vi kanske borde ta en fika eller ngt någon gång - han sa då att han gärna vill det, tog min hand, log - men typ att hans barn är hemma i sommar och att han har massa att göra med dom och han brukar inte åka in till XX(stadens namn) så mkt under somrarna(han bor typ 6-7 mil härifrån).
Senare, vid studenten fick jag stipendium för näst bäst betyg, han skickade då ett mejl typ dagen efter och gratulerade osv. Han skrev i mejlet typ att "vi kan ju ta den där fikan framöver" "vi får hitta en dag som passar oss båda". Jag skrev då att jag ville det och om inte annat är han välkommen hem till mig i höst (jag flyttar till egen lägenhet då, vilket han (tror jag) vet). Han svarade typ att det lät bra och att han ska höra av sig när han själv ska in till XX(stadens namn) och att jag tills dess får ha det så bra.

Hur ska man se på det hela? Skulle han vilja något ytterligare eller är han bara trevlig? Kanske vill flörta - ha lite bekräftelse, men inget mer? Var jag dum som aldrig tog något ytterligare initiativ alla de chanser jag haft? Har jag sabbat allt? Vad ska jag göra?

16 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 16 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..