Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Börja gymma/träna allmänt

Postat av swefillexd den 15 Maj 2013, 20:46
20 kommentarer · 366 träffar
Hej Fragbite!

Jag är då en kille på snart 18 år som vill börja ''komma i form'' eller vad man ska säga. Har gymkort men har ännu inte haft tid eller ork att dra till gymmet, men det ska förändras! Nu när jag har skolan rätt så ''fixad'' så har jag väldigt mycket tid över till just träning.

Behöver lite tips på hur jag ska gå till väga, vet inte riktigt vart jag ska börja. Jag är riktigt ur form skulle man ju lätt kunna säga. Iallafall, jag är 180 cm, väger ungefär 66kg, alltså rätt så smal. Vill bygga muskler och bli större och starkare, det är mitt mål och vara mer hälsosam än vad jag är just nu. (ingen sprit och cigg m.m)

Har käkat LCHF den senaste veckan, äter inte godis, dricker inte läsk och käkar bara typ kött+grönsaker, alltså inget spannmål.

Hur ska jag gå till väga kära fragbite? Inhandla något proteinpulver, pwo eller dylikt och köra hårt på gymmet bara? Hört att kosten är typ 70% av träning.

Sorry ifall det är dåligt formaterat och lite random mummel men kom gärna med frågor om det är något som är oklart, vill gärna ha hjälp med det här, är ju lite vilsen, har aldrig gymmat förut! Vad ska man käka efter man har gymmat/löptränat?

EDIT: Drog en liten pw/spring runda nyss på omkring 5 km, gick väl sådär. Känner hur jag är ur form, gjorde en hallon smoothie när jag var färdig (2dl natuerll yoghurt och 1.5dl hallon)

20 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 20 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..