Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Hund-Nära på att drunkna

Postat av Citahlicious den 1 Maj 2013, 15:05
35 kommentarer · 1 223 träffar
Hej Fragbite

Sitter här lite halvt skärrad av det som hänt för ungefär två timmar sen. Jag och min hund var ute på promenad och har en slinga vi brukar gå med nästan inga folk och även en liten sjö. Vi brukar alltid stanna vid sjön då hon älskar att bada. Så vi står där en stund och kastar pinnar medans hon simmar efter dem.

Idag tog jag kanske en lite för tung pinne och hon lyckades med nöd och näppe simma en bit med den, jag sa åt henne att släppa men hon vägrade (envis, riskerar livet för en pinne). Hon trampade rätt mycket vatten och hamnade även under vattnet ett par gånger och till slut släppte hon pinnen och simma in till land där hon la sig på stranden framför mig, kan tilläggas att hon var helt groggy med blodsprängda ögon.

Jag lyfte lite på henne och försökte skaka ut vattnet, har även försökt att dunka lite lätt på hennes lungor för att få ut vattnet som hon troligtvis har där.
Hon andas tungt, typ liksom pustar varje gång hon andas, och hon är även väldigt trött. Hon äter inget och dricker inget och det kan även tilläggas att hon kissar brunt. Har även lagt henne på sidan med huvudet lägre än kroppen.

Någon som vet vad man kan göra?
Vill inte förlora min bästa vän, ni som har hundar vet vad jag menar.

Tack fragbite!

Dumma kommentarer om hundar och annat som inte hör till tråden kan gärna hållas för en själv.

35 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 35 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..