Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Avstängd från skolan rätt/fel?

Postat av Lol eger den 9 April 2013, 16:54
52 kommentarer · 1 116 träffar
Fick precis beskedet att jag blivit avstängd från skolan i två veckor och undrar kort och gott om det var rätt eller fel av skolan och bildningsnämden att stänga av mig. Ska förklara lite av vad som hänt så ni hänger med.

Jag är en person som gillar att skämta på andras bekostnad samtidigt som jag mer än gärna bjuder på mig själv.

Jag går tredje och sista året nu, alltså tar jag studenten till sommaren. I höstas la jag PÅ SKÄMT upp en bild på en tjej i klassen när hon ligger ner och visar ganska mycket av hennes röv. Hon hade då varit sjuk en vecka och alltså inte varit i skolan. Jag la upp bilden första dagen när hon kom tillbaka och på bilden stod det.

"Skiter i skolan, ligger här och spänner skinkorna istället".

När resten av klassen såg bilden på Facebook började alla skratta, först tog denna tjej illa upp men insåg ganska snart att det bara var ett skämt och började efter ett tag skratta hon med. Vår lärare undra ju såklart varför alla började skratta och då var det någon som sa att Lucaz hade lagt upp en bild på denna tjej.

Läraren i sin tur loggade in på facebook och fick syn på bilden (Taggade tjejen och läraren var vän med henne). Efter att hon sett bilden tog hon cwrushen till rektorn och anmälde mig.

Senare på dagen kom rektorn och hämtade mig, fick sitta på hans kontor och fick ta emot enormt mycket skit för något som var på skämt. Han gav mig en skriftlig varning och sa att om något mer händer så finns det risk för en avstängning. ALLT detta utan att ens prata med tjejen som bilden handlade om. Jag pratade med henne direkt efter och berättade att det självklart bara var ett skämt och hon tyckte det var roligt också.

Torsdagen innan påsklovet.

jag och mitt "gäng" (eller vad man ska kalla oss, är 5st killar) satt inne i ett av grupprummena och som vanligt urartar det alltid. Alla håller alltid på att jävlas med varandra på skoj då och alla är med på det.

Det slutade iaf med att en av polarna till mig skrev följande till tjejen i min klass. "Lucaz tycker du är en fet slyna, han sa det precis" och hon vart ju inte så värst glad över det och skrev till mig på facebook. Direkt efter detta så skrev min andra polare till henne där han skrev "Lucaz berättade precis att han brukar sitta och runka åt dina profilbilder på facebook".

Gränsen min vart tyvärr nådd och även jag började skriva till ena polarens brud. Det jag skrev var följande.

"***** kallade dig dum fet slyna och att han runkar åt dina bilder på facebook för du är så jävla torr att han inte kan få in den."

Alltså exakt likadant som dom skrev.

Min polare och hans bruds förhållande har varit lite halv taskigt på senaste tiden och han är en sådan stor toffel att han skulle lätt slicka rent hennes anus om hon bad han göra det. Detta meddelande jag skickade resulterade i att dom två började bråka. Hon var tydligen trött på att alltid bli indragen i våra små låtsasbråk.

Senare på kvällen fick jag reda på att min polare fått hans tjej att anmäla detta till rektorn och detta gjorde han nog för att det skulle bli lättare i deras förhållande och bråket dom var i.

Därefter vart det rektorn återigen och han berättade att han anmält mig till bildningsnämden och jag skulle på möte nu idag.

Väl där fick jag berätta min historia om vad som hänt, sa också att det skulle vara väldigt sjukt om jag vart avstängd för detta. Även fast dom visste att mina polers skrivit nästintill exakt samma sak fick jag reda på för en timme sen att jag blivit avständ tills den 25e April.

Visst 15 dagar är inte mycket alls, men det är mycket tid som går bort som jag behöver för att klara mina studier. Plus att nationella i Engelska är nu på Torsdag och självklart får jag inte vara med.

Så vad tycker ni fragbite? Gjorde skolan rätt eller fel?

Tack för ni tog er tid att läsa, Lucaz.

Rätt/fel?

176 personer har röstat

52 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 52 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..