Tjena, behöver tips på hur jag ska komma över mitt ex som jag spenderat 2år med..
Sedan vi gjorde slut så har jag försökt sysselsätta mig med gym/spel/jobb och nu söker jag även universitets utbildningar, försöker umgås så gott jag kan med vänner och sexlivet är väl inte de bästa, men långt ifrån de sämsta.
Men det känns ändå som att världen står stilla och under kvällar/nätter så tänker jag alltid på henne, Vad gör hon? Hur mår hon? Träffar hon någon, Är hon lycklig? etc.
Vi försökte hålla kontakten med varandra, men det tog typ slut då hon endast hörde av sig för t.ex vägbeskrivningar, Datorhjälp, Speltips, Blev sur tillslut och hänvisade henne till eniro.
Fick aldrig besvar efter de smset och nu har det väl gått sisådär 2månader sen dess, Vi avslutade förhållandet runt förra oktober, antar att det lär ta några månader till, men nu känns det fan som att man testat allt för att försöka glömma/ fortsätta med livet.
Har ni drabbats av samma skit? Hur hanterade ni det? och hur lång tid tog det för er att gå vidare?
Jag har letat efter lite upplyftande musik för att få mig på bra humör men ändå så glider jag tillbaks till såna här låtar:
http://www.youtube.com/watch?v =8MJio3s2wFI
antar att det känns lite lättare nu när jag skrivit detta, men skulle ändå uppskatta lite svar om det jag nämnde tidigare, känns som att jag behöver få igång fler sysselsättningar eller göra något för att kunna gå vidare, tiden verkar ju inte läka såret så jäkla bra iaf.
Tack på förhand
2# gråta kan jag nog inte säga att ja faktiskt gjort, försökt däremot hah, gick ju inget vidare, sen tror jag du inte läst vad jag skrivit ordentligt, mitt sexliv är inte det bästa som sagt, jag har ju dock en KK och haft lite one night stands, samt så ska jag och en annan kk dra oss ned till amsterdam senare i år och festa.
Men joo jag har försökt få tillbaka exet cirka 1 månad efter att det tog slut, köpte rosor för runt tusenlappen tillsammans med dyr choklad och ett stort vykort osv, men det gick inte hem.
Nej men ryck upp dig! Tänk på att om hon inte vill ha dig så är det hennes förlust!
Skrivet med min Android-mobil
Trots att jag har flickvän som jag tycker om som bara den sedan månader tillbaka kollar jag då och då utan att jag tänker på det ett ex facebook sida..
Vet faktiskt inte hur du ska göra då jag själv har lite samma problem med att helt komma över någon gammal flamma men låter som att du behöver komma ut i göra saker på helgerna och inte bli sittandes själv så du deppar ihop?
Försök dra ihop saker o göra varje helg antingen med vänner eller familj, syster eller kusin vad som :) bowling, standup , bio och bara myskväll med godis och sådant ihop med en efterlängtad film
Försök bara gå vidare, det tar tid, det gör det för alla. Påminn dig själv att det kommer bli bättre, för det blir det för alla, om man försöker så att säga. Lycka till!
P.S
Får jag fråga hur gamla ni är?
D.S
Varför ska jag älta henne?
Skrivet med min Android-mobil
Sedan kan du ju alltid gymma, gibba, snacka med kompisar, brukar komma på andra tankar då
Börja med att give yourself a break.
Det första förhållandet man går ur tenderar ju att vara det jobbigaste just för att man aldrig varit i den situationen tidigare i livet. Speciellt om man blir dumpad. När mitt ex gjorde slut med mig, efter att vi varit tillsammans strax över ett år, så tog det över ett år att komma över henne. Så räkna med att det kan ta sisådär en två år för din del.
Nu till den slutgiltiga frågan. Vad gör man egentligen i väntan på att komma över sin f.d. respektive? Personligen så mår jag väldigt bra av socialt umgänge med såväl nya som gamla människor. Gå ut på krogen och festa eller lana med dina polare! Att aktivera sig fysiskt är också en bra idé.
Tyvärr så finns det inga genvägar ur detta, det är bara att härda ut helt enkelt. Lycka till mannen!
Helt OT: Tror att jag stötte på Fick en snilleblixt nere på stan idag.
Ta bort alla minnen du har av henne och börja om.
Det var 7-8 månader sedan jag och mitt ex gjorde slut och jag har kvar massor av saker som hon gav mig, dom ligger i ett gammalt datorchassi i bokhyllan, ligger dock några limpor cigg ivägen så ser dom aldrig men vaknar varje morgon och vet att det finns kvar något av henne i mitt rum.
En annan sak är att ge fan i att lyssna på lugn kärleksmusik, det får en bara att tänka tillbaka på stunderna man hade tillsammans.
Jag gick direkt över till In Flames och Soilwork när vi gjorde slut, sedan gick det över till TLK (vissa låtar), Roffe Ruff och diverse andra artister som sjunger om ett deppigt liv.
Det har dock fått mig att fastna i ett surt liv, det var ett tag sedan man fick ett gott skratt.. och även då var jag nog påverkad av droger.
Lite svårt att säga vad man ska göra och inte göra men kör bara på det som känns rätt för dig själv..
Dra ett PM om du vill tjöta.
Jag får väl helt enkelt ta och bita mig i läppen o härda igenom några månader till, jag intalar mig dagligen om att lita på min magkänsla, över att den tjejen inte vart tillräcklig för att spendera en livstid med.
Till er andra som undrade, Jag är 24, hon är väl cirka 22 nu, Det vart inte mitt första förhållande, hade ett något seriöst förhållande tidigare under 1års tid, denna var däremot mitt längsta, 2års tid och vi hade gått och börjat planera att flytta ihop, resor etc.
Det jag mestadels blir sur över är väl hur vi faktiskt försökte samsas och lösa problem istället för att gå skilda vägar vid minsta lilla, Det är sällan man träffar någon med gemensamma intressen och verkligen vill kämpa för att få saker och ting att funka.
nu är jag dåsig och seg efter 3 timmars gym, känns skönt, nu tänker jag inte så värst mycket på exet, men de kickar väl in som vanligt under kvällen/natten, får väl helt enkelt börja lägga mig tidigt eller hitta någon bättre sysselsättning under de tiderna..
Detta slutade med att jag och en tjejpolare hängde väldigt mycket och blev tillsammans efter ca 6-7 månader och har nu varit tillsammans i 1.5 år :)