Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Ett obehag i halsgropen och kommande ill

Postat av HästmanneN den 18 Mars 2013, 14:38
13 kommentarer · 591 träffar
Hej, jag är en man på cirka 20 år.

När jag var liten drabbades jag av en väldigt kraftig magsjuka som satte sina spår i mig. Jag har ända sedan dess varit livrädd för magsjuka. Man kan helt klart klassa det som en fobi då jag tar avstånd och själv blir illamående och livrädd bara någon i min närhet ser ut att må lite illa eller nämner att han/hon mår illa.

Jag har även sedan ungefär 10 år tillbaka blivit illamående så fort jag varit nervös eller orolig för någonting. skulle kunna tänka mig att detta är ångesbelagt då jag aldrig har kräkts eller varit magsjuk under tiden.
Jag har nu fått ett ganska nytt jobb där det är mycket ansvar och press på mig. självklart bidrar det till en prestationsångest.

Mina symptomer har den senaste tiden förvärrats. Från att då och då känna ett illamående och en stor rädsla för att kräkas har jag nu nästan hela dagarna en kittlande känsla i halsgropen.
det är knappt så att jag kan röra på halsen med fingrarna utan att jag blir otroligt illamående och kittlande känslan i halsen förvärras.
Det har även känts konstigt i övre delen av magen.
Jag funderar på om det skulle kunna vara magkatarr, men samtidigt har jag inga sura uppstötningar eller någon smärta i magtrakten.
Däremot känner jag mig liksom mätt och uppblåst i halsen.

Jag börjar bli tokig på att ständigt må illa och känna en rädsla över att inte veta vad det kan tänkas vara.

Någon som har något tips?

13 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 13 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..